سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 30, 2024
1402/08/18
کدخبر :96884
7
چاپ :

کاهش مصرف بنزین در کرمان به ۱۴ میلیون لیتر در ماه رسید

روند نزولی مصرف بنزین طی مهرماه نیز ادامه یافت به طوری که در این ماه نسبت به مردادماه سال جاری حدود ۱۴ میلیون لیتر کاهش مصرف ثبت شد.

سیدباقر نورالدینی  افزود: استان کرمان پس از اجرای طرح کدینگ در شهریورماه سال جاری نسبت به مردادماه ۵.۵ تا ۶ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین داشت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، با اجرای طرح کدینگ، کارت های سوخت متعلق به پلاک های خارج از استان کرمان تنها در جایگاه های شناخته شده می توانند سوخت‌گیری کنند و این طرح برای مقابله با قاچاق سوخت اجرایی شده است.

احصای برخی مشکلات طرح کدینگ

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه برخی مشکلات فنی در ورود بعضی کارت های سوخت به طرح کدینگ نیز حل شده اظهارداشت: ورود به محدوده طرح کدینگ سریع انجام می شود، براین اساس متقاضیان پس از مراجعه به نواحی شرکت پخش فراورده نفتی و پس از تکمیل فرم مربوطه می توانند به این طرح وارد شوند.

نورالدینی با تشریح مشکلی در همان اوایل اجرای طرح درمورد برخی کارت های سوخت رخ داده بود، عنوان کرد: تیم کارشناسی از تهران آمدند، چندروز در کرمان مستقر شدند و پس از بررسی میدانی متوجه شدیم این پلاک ها قبلا در طرح کدینگ دیگر استان ها بودهت اند که در کدینگ کرمان قرار نمی گرفتند.

وی گفت: اکنون این مشکل با طراحی یک برنامه و نصب آنها روی برنامه کدینگ جایگاه های استان رفع شده و کارت های مذکور پس از آنکه وارد دستگاه می شوند، اگر قبلا در فهرست متقاضیان کدینگ استان کرمان قرار گرفته باشند، می توانند سوختگیری کنند.

مشکل صف ها چطور رفته رفته حل شد

نورالدینی در ادامه در پاسخ به سرانجام تشکیل صف در برخی جایگاه های عرضه گفت: مشکل صف ها در جنوب و شرق استان کرمان رفع شده است.

وی در ادامه با اشاره به علت های کاهش صف ها اظهار داشت: با اجرای طرح کدینگ، حجم بسیار زیادی کارت مهاجر کنار رفت و با کاهش مصرف، صف ها هم فروکش کرد؛ در هر مرحله از آغاز این طرح حدود ۱۰ هزار کارت مهاجر حذف شد و این درحالی بود که همان ابتدا حدود ۵۰ هزار کارت مقابله شد که در کاهش صف های مقابل جایگاه ها بسیار نقش داشت.

شناسایی بیشتر متخلفان و ارسال به موقع فرآورده

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان بیان کرد: در بازرسی های شرکت نفت مشخص شد در برخی جایگاه ها، بعضی افراد، کارت های مهاجر غیربومی که داشتند را به کارگران جایگاه می دادند و روزانه چندبار از طریق مَشک یا با مراجعه مکرر خودرو سوختگیری می کردند که این موضوع سبب شلوغ شدن جایگاه ها و تشکیل صف شده بود.

وی ادامه داد: وضعیت ناوگان ارسال بنزین به جایگاه ها نیز البته بهتر شده و ارسال فرآورده به موقع انجام می شود که در این زمینه، باوجود مسائل و مشکلات ناوگان سنگین، توقف ها به حداقلِ ممکن رسیده است.

کدینگ یکی از طرح هایی است که دولت در راستای مقابله با قاچاق سوخت در استان کرمان اجرایی کرد و پس از استان هایی سیستان و بلوچستان و قسمت هایی از هرمزگان، در روزهای پایانی مردادماه سال جاری در استان کرمان نیز اجرایی شد و اکنون مدیران می گویند که دستاوردهای خوبی در کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق داشته است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.