دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/09/15
کدخبر :98363
22
چاپ :

پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در سیرجان افتتاح شد

در نمایشگاه سراسری، صنایع دستی ۳۱ استان کشور در ۲۰۰ غرفه عرضه شده که ۱۲۰ غرفه آن متعلق به هنرمندان مختلف کشور و مابقی متعلق به هنرمندان استان کرمان است.

سعید شاهرخی در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در سیرجان، مبنا و اساس تولید صنایع دستی را رفع نیازهای بشر دانست و اظهار کرد: امروز صنایع دستی همه زوایای زندگی ما را پوشش می‌دهد.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه، صنایع دستی ۳۱ استان کشور در ۲۰۰ غرفه عرضه شده که ۱۲۰ غرفه آن متعلق به هنرمندان مختلف کشور و مابقی متعلق به هنرمندان استان کرمان است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: امسال برای اولین بار نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: براساس سیاست جدید اداره‌کل میراث‌فرهنگی مبنی بر تمرکززدایی و تقویت شهرستان‌های دارای ظرفیت صنایع‌دستی در تلاشیم این نمایشگاه را در شهرستان‌های مختلف استان برگزار کنیم.

شاهرخی ادامه داد: امسال نیز با توجه به علاقمندی و درخواست مسئولان سیرجان، این نمایشگاه در این شهرستان برگزار می‌شود.

او بیان کرد: در سال‌های آینده استان‌هایی که علاقمند هستند میزبانی این نمایشگاه را برعهده گیرند می‌توانند درخواست خود را به معاونت صنایع‌دستی استان کرمان ارسال کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: علاقمندان می‌توانند از ساعت  ۱۵ تا ۲۱ آذرماه از پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان در شهرستان سیرجان بازدید کنند.

 علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: صنایع دستی گویای هوش و استعداد ذاتی مردم ایران است. در هر نقطه استان کرمان صنایع دستی مختص به خود دارند.

وی راه‌اندازی موزه‌های دائم مردم شناسی، بیمه هنرمندان صنایع دستی، تسهیلات راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی و ارتقاء شاخص‌های شهر جهانی گلیم و فراهم کردن زمینه صادرات صنایع دستی را از جمله درخواست‌های استان از معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برشمرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.