سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 30, 2024
1399/12/19
کدخبر :44149
46
چاپ :

همۀ ایرانی‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ واکسینه می‌شوند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که بین سه تا پنج سال دیگر واکسیناسیون کل دنیا انجام خواهد شد، گفت که تا پایان سال ۱۴۰۰ مردم در سراسر کشور واکسینه می‌شوند.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ،

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که بین سه تا پنج سال دیگر واکسیناسیون کل دنیا انجام خواهد شد، گفت که تا پایان سال ۱۴۰۰ مردم در سراسر کشور واکسینه می‌شوند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که مدارس و دانشگاه‌ها در مهرماه سال ۱۴۰۰ بازگشایی شوند.

به گزارش دل عالم  به نقل از فردای کرمان، علیرضا رئیسی در نشست سراسری رؤسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و مدیران کل صدا و سیمای استان‌ها، با بیان این‌که مراکز صدا و سیما در استان‌ها در ارائه‌ی آموزش‌های بهداشتی به مردم نقش مهمی دارند، اظهار کرد: «اطلاع‌رسانی، آموزش و سرگرمی به خوبی در صدا و سیما به ویژه در مراکز استان‌ها هدف‌گذاری شده است».

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر این‌که برای اجرای قرنطینه توسط بیماران، آموزش از جنس اطلاع‌رسانی ضروری است اما سرگرمی هم باید کنار آن باشد، خاطرنشان کرد: «برای اینکه قرنطینه به خوبی انجام شود، صدا و سیما باید پای کار باشد».

به گفته‌ی وی، بالغ بر ۸۰ درصد مردم در دوران شیوع کرونا اخبار را از صدا و سیما دریافت کرده و به این اخبار اطمینان داشتند.

رئیسی به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: «با تلاش مدافعین سلامت در این ایام حتی یک بیمار هم پشت در بیمارستان نمانده است».

وی اضافه کرد: «در دوران شیوع این بیماری مرگ و میر سالمندان در دنیا بالای ۸۰ درصد بود اما به دلیل تکریم سالمندان این آمار در ایران از یک دهم درصد هم کمتر بود».

رئیسی با تاکید بر این‌که اوج هنر ما در کنترل اپیدمی کرونا قانع کردن مردم برای انجام اقدامات پیشگیرانه است، بیان کرد: «بین سه تا پنج سال دیگر واکسیناسیون کل دنیا انجام خواهد شد».

وی با بیان این‌که واکسن اسپوتنیک وی جزو سه واکسن برتر دنیا است، تاکید کرد: «به هیچ مسئولی تاکنون واکسن کرونا تزریق نشده است و تا پایان سال ۱۴۰۰ مردم در سراسر کشور واکسینه خواهند شد».

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که یکی از ارکان موفقیت در استان‌ها ائمه جمعه و جماعت هستند، اظهار کرد: «مقام معظم رهبری الگوی عملی رعایت پروتکل‌ها هستند».

رئیسی در پایان ابراز امیدواری کرد: «مدارس و دانشگاه‌ها در مهرماه سال ۱۴۰۰ بازگشایی شوند». 

برچسب ها : رئیسی:

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.