دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/09/16
کدخبر :98374
7
چاپ :

همزمان با ایام فاطمیه؛ کرمان میزبان ۸ شهید گمنام خواهد بود

همزمان با ایام فاطمیه شهر کرمان میزبان هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس است و مراسم تدفین ۲۶ آذر و در روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) انجام می‌شود.

سرهنگ محمود مهدوی‌فرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه، روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه جاری شهر کرمان میزبان هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود و مراسم استقبال ساعت ۹ صبح در فرودگاه کرمان برگزار و سپس مراسم تشییع خودرویی تا معراج شهدای کرمان انجام می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: قبل از مراسم اصلی و تشییع شهدا در مرکز استان کرمان، مراسم تشییع دو شهید در شهرستان‌های شرقی و جنوبی استان برگزار می‌شود و روز شنبه، ۱۸ آذرماه یک پیکر وارد شهرستان بم و یک پیکر وارد شهرستان جیرفت خواهد شد.

مهدوی فرد تصریح کرد: تدفین شهدای گمنام ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در شهرستان کرمان در نقاط مختلف شامل دانشکده فنی شهید باهنر، پارک شهید فرح‌رو در خیابان مدیریت، در رفسنجان پارک جوان، پارک شهید مطهری و رکن‌آباد، منطقه خبر شهرستان بافت، شهر بیاض شهرستان انار و در جیرفت منطقه اسفندقه خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: چهار کاروان دانشگاهی و دانشجویی؛ دانش‌آموزی؛ هیئت‌های مذهبی و منازل شهدا برای تشییع و وداع با شهدای گمنام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: استقبال از شهدا در خوابگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مدارس، مساجد و تکایا و منازل شهدای جاویدالاثر و سایر شهدا برگزار می‌شود و کسانی که می‌خواهند حضور شهید را در مراسم و مکان‌های خاصی داشته باشند، باید با مسئول هر کاروان هماهنگ کنند.

وی اظهار کرد: مراسم وداع با این شهدای گمنام در شب شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در بیت‌الزهرای حاج قاسم در حال برنامه‌ریزی است.

مهدوی فرد تصریح کرد: امسال نحوه انتخاب مکان‌ تدفین شهدای گمنام مشروط به پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت یادمان است که بر همین اساس از میان ۱۵ نقطه‌ در اولویت، مکان‌های ذکر شده انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان بیش از ۲۰۰ نقطه درخواست برای میزبانی از پیکرهای مطهر شهدای گمنام داریم و در حال حاضر ۱۳۶ نقطه میزبان ۳۱۳ شهید گمنام است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.