دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/12/02
کدخبر :103039
0
چاپ :

نباید بگذاریم ذهن جوانان مردد بماند

استحکام بخشی با تقویت هویت و اراده، وحدت و تقریب و بالابردن آستانه تحمل در گویش دانشجویان محقق می‌شود و باید گفتگو صورت بگیرد اجازه ندهیم ذهن‌ها مردد بماند.

سردار حسین معروفی در دومین جشنواره علمی شهید چمران سازمان بسیج اساتید استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: این حضور، هوشمندی ملت بزرگ ایران بود که بار دیگر همه مذاهب، اقوام و گروه‌های سیاسی به ندای رهبر و امامشان لبیک گفته و دست ردی به سینه دشمن زدند و پای انقلاب و آبرویشان ایستادند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه مردم ما پیروز جنگ هشت ساله در مقابل دشمنان بودند، افزود: مردم سرنوشت جنگ را تعیین کردند و پای همه چیز ایستادند و امروز ایستادگان در مقابل دشمن باید جامعه را جهت داده و هدایت کنند.

معروفی با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ عملیات روانی، نرم و شناختی در حوزه‌های خاص خود و به شدت پیچیده است، گفت: باید امید ایجاد کنیم و مسئولیت امروز سخت تر از مسئولیت دوران دفاع مقدس است.

 معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان افزود: بزرگ‌ترین حدوث تاریخ، مبعث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله است که دینش کامل کننده ادیان الهی و رحمت برای جهانیان است. پیامبر حکومت تشکیل داد زیرا سعادت بشری را در ذیل حکومت الهی می‌توان تامین کرد و بقای نهضت را به خود مردم سپرد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا، بقای حدوث پیامبر بود و برای همین عاشورا و دین ما جاوید و ماندگار است و امام خمینی(ره) با تبعیت از غدیر و عاشورا و برای بسترسازی ظهور قیام کرد.

امام راحل ۱۵ سال کار نرم انجام داد

معروفی گفت: امام راحل ۱۵ سال کار نرم انجام داد تا توانست افکار عمومی و نخبگان جامعه را کنار هم قرار بدهد و بعد از ۱۵ سال قیام کرد و با همراهی مردم حکومت ۲۵۰۰ ساله ستمشاهی را کنار زد و حکومت اسلامی را جایگزین آن کرد، همان کاری که پیامبر در مدینه انجام داد.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: دانشگاه اگر سیاسی نباشد، باید درب آن را بست و دانشجویی که مطالبه‌گری نکند، دانشجو نیست؛ کرسی‌های آزاداندیشی برای همین است و باید دانشجویان در جمع نخبگی حرف‌هایشان را بزنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و عملکرد دشمن در جنگ نرم و انشقاق قومی و مذهبی اظهار کرد: دشمن برای جلوگیری از مدل‌سازی انقلاب اسلامی به دنبال این است زیبایی ایران و انقلاب را بگیرد در حالی که ما با زیبایی‌مان برای اسلام و اهل بیت الگو هستیم.

حاشیه‌سازی کار دشمن است

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای اعتیاد جوانان با هدف نابودی آنها بیان کرد: دانشگاه باید به این حوزه‌ها ورود کند و نباید بی خیال باشیم.

معروفی تصریح کرد: دوستان انقلاب در دنیا چشمشان به ایران است، ایرانی که با تدبیر صحیح مقام معظم رهبری و توسط حاج قاسم، سوریه از دست رفته را نجات داد و تبدیل به حکومت مستحکم کرد.

وی با بیان اینکه دشمن هم کمین کرده، افزود: بزرگ‌ترین خروجی انقلاب استقلال سیاسی است و مسئله مهم، اول حضور و بعد انتخاب است.

معاون سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه انقلاب مستحکم است، تصریح کرد: من قبلا اعلام کرده بودم، بزرگ ترین نگرانی من در دانشگاه‌ها، عدم استحکام است و دشمن این مسئله را دنبال می‌کند و سال گذشته فعالیت‌ها را دیدیم.

نگذاریم ذهن جوانان مردد بماند

وی اظهار کرد: استحکام بخشی با تقویت هویت و اراده، وحدت و تقریب و بالابردن آستانه تحمل در گویش دانشجویان محقق می‌شود و باید گفتگو صورت بگیرد؛ نگذاریم ذهن‌ها مردد بماند و فرزند ما در بزنگاه نتواند تصمیم بگیرد که به کدام طرف برود.

معروفی با اشاره به اینکه اگر در جبهه استحکام نبود، قادر نبودیم کربلای پنج تولید کنیم که سرنوشت جنگ را عوض کرد، گفت: در جنگ که سختی‌های زیادی داشت، با استحکام موفق شدیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان بیان کرد: دشمن می‌خواهد استحکام را بگیرد و در حال کار بر روی اندیشه‌ها است و نقش ما و شما در این حوزه خیلی مهم است و باید با رفاقت و دوستی با جوانان و دانشجویان این اندیشه و استحکام را بدون نگاه سیاسی، قومی و مذهبی حفظ کنیم که شرط موفقیت همین است.

وی با اشاره به اینکه همانطور که به شهیدانمان افتخار می‌کنیم افزود: اضلاع مکتب حاج قاسم شامل اندیشه، فرصت و مردم است و اگر اندیشه زیبا شد عمل زیبا می‌شود و آنچه که او را حاج قاسم کرد اندیشه زیبایش بود.

معروفی ادامه داد: شهید سلیمانی باعث شد نگاه اهل سنت جهان اسلام به اهل بیت، انقلاب، شیعه و ملت ایران عوض شود و این خود بزرگ ترین شخصیت تقریبی جهان اسلام است؛ اثر فکری وی را در طوفان الاقصی دیدیم، اکثر ساکنان غزه اهل سنت هستند اما تفکر امروز غزه تفکر عاشوراست. مقاومت کردند و ایستادند.

وی با اشاره به بحران آب و جمعیت و مسئله اقتصاد و فرهنگ اظهار کرد: در مسئله فرهنگ، مکتب شهید سلیمانی باید تعریف شود و سرچشمه مکتب، کرمان است و مکتب مصونیت بخش و حلّال مشکلات است و باید روی این مسائل کار کنیم.

معاون سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به حضور میلیون‌ها نفر در تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: خداوند حاج قاسم را عزیز کرد، حاج قاسم کرمان و کرمانی را خیلی بزرگ کرد.

اینکه می‌گویند حاج قاسم سیاسی نبود، ظلم است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی می‌گویند حاج قاسم سیاسی نبود، گفت: این افراد اشتباه می‌کنند و این ظلم به حاج قاسم است. مگر می‌شود او سیاست نظام را نداند و ۲۱ سال برای همراه کردن مسلمانان و بسترسازی ظهور در منطقه تلاش کند؟ مگر می‌شود سیاسی نباشد و بگوید همه باید روی دشمن متمرکز شویم.

معروفی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی سیاسی‌کار و اهل حزب و گروه نیست. او معقتد بود باید فدای انقلاب که حقیقت دین است و فدای ملت و ولایت شد زیرا ملت، انقلاب و ولایت ماندگار است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر کسی بخواهد به انقلاب خدمت کند، باید خودش را وقف و از خود عبور کند و در این صورت دیگر شأن و جایگاهی برای خودش قائل نیست؛ هر مسئولی دیدی برای خودش شان قائل است، بدانید موفق نمی‌شود.

معروفی در پایان تصریح کرد: باید دنبال تولید و تکثیر حاج قاسم باشیم نه سرلشکر و فرمانده. بلکه اندیشه و فکر حاج قاسم باید در دختر و پسر ما تکثیر شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.