دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/10/28
کدخبر :100147
4
چاپ :

میراث‌فرهنگی پیشنهاد ساخت موزه زنده شهدای انفجار تروریستی کرمان را داد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به پیشنهاد ساخت موزه شهدای انفجار تروریستی کرمان گفت: اجرای این موزه بسیار اثرگذار خواهد بود.

سعید شاهرخی در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان کرمان با بیان اینکه موزه زنده شهدای انفجار تروریستی کرمان یک کار هنری است که اجرای آن می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، اظهار کرد: در مورد این موزه پیشنهاد شده که روز حادثه را در سه مرحله قبل، حین و بعد از حادثه به نمایش بگذارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: برای راه‌اندازی موزه زنده شهدای انفجار تروریستی کرمان در گام اول باید از هرگونه تغییر در محل حادثه شامل جای ترکش‌ها بر روی زمین و آسفالت و جداول خیابان و همچنین تاثیر محیطی انفجار بر روی اشیا، محیط زیست و فضای پیرامون این حادثه جلوگیری شود.

شاهرخی ادامه داد: فاز اول و دوم بر روی زمین طراحی می‌شود که فاز اول شامل دقایق قبل از انفجار و طراحی راهپیمایی و شهدا شده و لحظه انفجار با جزئیات کامل(نمایاندن زائران شامل مرد، زن و کودکان) که لحظه‌ای دردناک از روسیاهی رفتار ننگین جاهلان و سرکردگان است را در فاز دوم خواهیم داشت.

وی افزود: فاز سوم در ارتفاع بیشتری از زمین اجرا می‌شود به طوری که روح مطهر شهید سلیمانی به استقبال شهدای حادثه تروریستی آمده است و تداعی پیام جاودانگی و حیات ابدی با جلوه‌های هنری خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را زنده نگه داریم و سند ماندگاری از این حادثه در دل تاریخ به یادگار بگذاریم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.