دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1400/03/02
کدخبر :47680
41
چاپ :

معاون استاندار کرمان جزییات محدودیت‌های کرونایی ابلاغ شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: جزییات دستورالعمل طرح محدودیت‌های ستاد کرونا کشور به استان کرمان ابلاغ شده که بزودی به فرمانداران و دستگاه های اجرایی اعلام می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: جزییات دستورالعمل طرح محدودیت‌های ستاد کرونا کشور به استان کرمان ابلاغ شده که بزودی به فرمانداران و دستگاه های اجرایی اعلام می‌شود.

محمدصادق بصیری روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمان افزود: دستورالعمل ها برای شب های خاص همچون قدر به صورت ویژه اتخاذ شد و ابلاغیه برگزاری انتخابات در شرایط کرونا نیز تا فردا اعلام می شود.

وی ادامه داد: مراکز اقامتی همچون هتل‌ها و همچنین واحدهای مستقر در این مراکز، پیرو وضعیت الزامات چهارگانه رنگ بندی کرونایی شهرها است.

بصیری افزود: بوستان‌ها بدون فعالیت جمعی و گروهی فعال خواهد بود و پاساژها، بازارها و مراکز خرید و فروش بزرگ نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۵ بازگشایی می شود.

وی عنوان کرد: سالن های ورزشی با تعیین وقت قبلی با حداقل ۳۰ نفر، آموزشگاه‌های آزاد با حداکثر ۱۰ نفر، مراکز آبی روباز تا ۵۰ نفر می توانند فعالیت کنند.

وی با اشاره به الزامات جداول چهارگانه در شهرهای قرمز گفت: فعالیت های اداری و تجاری تغییر نکرده اما در حوزه فرهنگی نماز جماعت در فضای باز با پذیرش ۷۰ نفر به مدت ۳۰ دقیقه پذیرش می شود.

جانشین استاندار کرمان در ستاد مدیریت کرونا استان کرمان بیان داشت: مراسم و هیات های مذهبی در فضای باز تا ۶۰ دقیقه و مساجد با درهای باز می توانند فعالیت کنند.

وی افزود: همچنین در وضعیت نارنجی مراکز اداری، آموزشی، تجاری و ترددها به همان صورت اما پذیرش نماز جمعه ۱۰۰ نفر به مدت ۴۰ دقیقه و هیات ها در فضای باز ۱۰۰ نفره تا ۷۵ دقیقه فعال است.

وی ادامه داد: محدودیت ترددهای شبانه در وضعیت شهرهای آبی حذف شده که در این زمینه مصوبات فعلی به کمیته ها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در وضعیت هشدار چهارگانه شهر قرمز نداریم گفت: شهرستان های بافت، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، قلعه گنج، کرمان و کهنوج در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان های استان کرمان در وضیت زرد قرار دارند.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.