دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/09/09
کدخبر :97984
3
چاپ :

مشارکت ۶۵ هزار دانش آموز کرمانی در بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی

مانور زلزله و ایمنی در ۳۹۰ مدرسه و با مشارکت بیش از ۶۵ هزار عضو کانون دانش‌آموزی در مدارس استان کرمان برگزار شد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با اشاره به اینکه آموزش یکی از مولفه‌های مهم در کاهش اثرات ناشی از حوادث است، بیان کرد: افزایش آمادگی و توانمندسازی دانش آموزان در مقابله با حوادث، با توسعه آموزش و اجرای مانورهای مستمر میسر خواهد شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه آموزش به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در کاهش اثرات ناشی از حوادث، تلفات و خسارات تاثیر زیادی دارد، بیان کرد: کرمان استان حادثه‌خیزی است و روز هشتم آذر که به عنوان روز ایمنی مدرسه نامگذاری شده تاکید بر این نکته است که اهتمام جدی‌تری در امر آموزش دانش آموزان صورت گیرد.

فلاح تصریح کرد: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) تصریح کرد: همچنین کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه در مدارس بر اساس رسالت و اینکه جمعیت هلال احمر متولی ارائه آموزش‌های امداد و نجات است، اقدام به برگزاری برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای برای دانش آموزان و مربیان کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهمیت فراگیری آموزه‌های امدادی و آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها اظهار کرد: آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

وی افزود: بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن_ جامعه تاب آور» امروز هشتم آذرماه همزمان با سراسر کشور با حضور دستگاه‌های امدادی و بر اساس دو محور «پناهگیری صحیح» و«خروج اضطراری» در این مدرسه اجرا شد.

فلاح با اشاره به اینکه رسانه با توجه به گستردگی مخاطبان، اصلی‌ترین مرجع اطلاع رسانی در جامعه شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: رسانه در حوزه فرهنگ‌سازی، بصیرت‌افزایی، داشتن برنامه مدون ارتباطی با هدف آگاه‌سازی و دانش آحاد جامعه در رویارویی با حوادث بسیار تاثیرگذار است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.