دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/10/06
کدخبر :99275
4
چاپ :

مراسم یادبود جان‌باختگان زلزله بم برگزار شد

در بیستمین سالگرد زلزله دلخراش بم،مراسم یادبود جان‌باختگان باحضور استاندار کرمان،معاون وزیر راه و شهرسازی،نماینده مردم شرق استان کرمان درمجلس وجمعی از مردم ومسئولان شهرستان،در بهشت زهرای بم برگزار شد.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس در این مراسم گفت: بم در سال ۸۲ تخریب شد اما امروز شرق استان کرمان با وجود پنج شهرستان خودنمایی می‌کند که توجه ویژه دولت را می‌طلبد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با یادآوری پنجم دی ماه ۸۲ بیان کرد: ۲۰ سال قبل شلوغ‌ترین جایی که داشتیم بهشت زهرای بم بود، در شهر ولوله بود و مردم آمده بودند تا عزیزان خود را به جایگاه ابدی مشایعت کنند.

غضنفرآبادی افزود: در آن زمان همه مردم مصیبت‌زده و داغدار بودند که ناگاه قدم‌های نازنینی به شهر بم وارد شد که همچون آبی بود بر غم‌های مردم داغدار. از زمان حضور مقام معظم رهبری، نشاط و امید در بم جاری شد و بم جان تازه‌ای گرفت.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: ما مردم بم آنچه امروز برایمان رخ داده از ساخت و ساز و آبادانی و عمران، همه را مدیون فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم.

وی با قدردانی تلاش دولت‌ها در بازسازی بم بیان کرد: آنچه امروز باید بگوییم، همان است که آن زمان گفته شد «بم زنده است». هرچند زمزمه‌هایی بود که بم دیگر بم نمی‌شود اما امروز طبق فرمایش رهبری از دل ویرانه‌ها شهری مستحکم بنا شد و این شهر در موضوعات زیادی پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: منتظر هستیم تا دولت آیت الله رئیسی مجدد در بم حضور پیدا کنند تا گره‌های موجود در بم رفع شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: حادثه زلزله بم، دلخراش و ناگوار بود اما باعث شد، تغییر کلی در آیین نامه ساخت و ساز کشوری ایجاد و استاندارد شود .

وی افزود: بم علی رغم تخریب بهت‌آور در زمان زلزله، باری دیگر از بین ویرانه‌ها سر بلند کند و با افتخار برپا شد.

استاندار کرمان عنوان کرد: توسعه خوبی در منطقه بم بزرگ( پنج شهرستان شرقی استان کرمان) رخ داده و با سرعت در حال حرکت است.

وی ادامه داد: نرخ اشتغال در شرق استان سرعت خوبی دارد و رو به بالاست.

فداکار اضافه کرد: بم دروازه حفاظت کشور از شرق بوده و مهم است ضمن اینکه در تمام ابعاد در حال گسترش است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.