دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/11/01
کدخبر :100232
4
چاپ :

مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در استان کرمان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در استان کرمان برگزار می‌شود.

سیداصغر سادات حسینی  در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان اظهار کرد: به دلیل گسترش آسیب‌های اجتماعی نیاز به مراکز مشاوره بیشتر احساس می‌شود، از این رو زمینه فعالیت مشاوران مدارس باید بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان افزود: جلسات توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت‌های حرفه ای کارشناسان با عنوان دوره‌های "سپهر دانش" و "معرفت  حضور" در حال برگزاری است.

سادات حسینی گفت: هفته فرهنگ و هنر از ۷ تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ برای اولین بار در مدارس برگزار می‌شود، برگزاری جشنواره "کاری نو" در دستور کار است.

همچنین در این نشست معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از ساخت و بهره‌برداری از ۷۲ هزار متر مربع فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان کرمان در دو سال اخیر خبر داد و گفت: فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان کرمان در دو سال اخیر رشد ۶۹ درصدی داشته است.

محسن منوچهری نژاد با اشاره به اینکه توجه به ورزش و فعالیت‌های تربیت بدنی در مدارس لازمه تربیت نسلی تمام ساحتی با نشاط و سالم است، افزود: در راستای تحقق این مهم مسابقات ورزشی درون مدرسه با عنوان امیدستان ورزش با شرکت بیش از ۵۸۰ هزار دانش آموز در مدارس سراسر استان در حال برگزاری است و در سال تحصیلی گذشته استان کرمان در زمینه برگزاری مسابقات ورزشی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

منوچهری نژاد از اجرای طرح شهید طوقانی( ترویج ورزش زورخانه‌ای در مدارس) در دو کانون منتخب با مشارکت هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خبر داد و افزود: تیم زورخانه ای دانش آموزان پسر استان در تابستان ۱۴۰۲ در ماده تیمی قهرمان کشور شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرای طرح شهید خرازی (آزادسازی فضاهای ورزشی) در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان به منظور استفاده بهینه از فضاهای ورزشی مدارس و آموزش و پرورش توسط خانواده ها به همراه دانش آموزان از برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ فرهنگی استان در سال جاری خبر داد.

وی گفت: مرحله دوم طرح شهید سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان شامل ۷۵ طرح(۳۴زمین چمن مصنوعی، شش کلاس درس تربیت بدنی، یک سالن سقف بلند، هفت کفپوش روباز و ۲۳ تعمیر و تجهیز فضای ورزشی ) در استان کرمان در حال برگزاری است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.