دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/09/05
کدخبر :97915
8
چاپ :

مراجعه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش‌از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان وجود دارد.

احمد وفایی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۳ باب کتابخانه عمومی در استان کرمان وجود دارد و بیش‌از ۱۳۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که بیش‌از یک میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، افزود: در یک‌سال گذشته بیش‌از یک میلیون کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان به امانت رفته است. 

به‌گفته وی، در حال حاضر بیش‌از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تصریح کرد: در یک‌سال گذشته مجموعه کتابخانه‌های استان بیش از ۸۱۲ برنامه فرهنگی شامل نشست‌های کتاب، جمع خوانی، نقد و بررسی و ... در حوزه کتاب برگزار کردند.

وفایی مشارکت در مسابقات کتابخوانی را نیز در استان کرمان بالا دانست و افزود: این مشارکت به‌نحوی است که در جشنواره کتابخوانی رضوی بیش از ۸۰ هزار نفر با کد ملی در این مسابقه در استان شرکت کردند که رتبه برتر کشور بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در خصوص تعداد کتب کودک و مرجع در کتابخانه‌های استان نیز گفت: همه کتابخانه‌های استان دارای بخش مرجع و کودک هستند. بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب در بخش کودک و بیش از ۳۰۰ هزار جلد در بخش مرجع کتابخانه‌های استان وجود دارد که گنجینه‌های غنی برای استفاده مردم و اهالی کتاب هستند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.