دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/10/25
کدخبر :100097
2
چاپ :

مدیرکل میراث فرهنگی استان نوید ارتقاء ثبت مجموعه ملی حاج‌آقا علی رفسنجان را داد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این نوید را به مردم رفسنجان می‌دهیم که در آینده شاهد ارتقاء ثبت بنای ملی مجموعه "حاج‌آقا علی" خواهیم بود.

سعید شاهرخی در حاشیه سفر به رفسنجان و بازدید از خانه حاج‌آقا علی(بزرگ‌ ترین خانه خشتی دنیا) اظهار کرد: اولین پیام مجموعه خانه حاج‌آقا علی این است که امین‌التجار این منطقه معرفی شده، این امانت‌داری در فرهنگ مردم رفسنجان بسیار برجسته و بارز است. مردم رفسنجان می‌توانند الگوی فرهنگ برای جامعه ایرانی باشند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: این بنای قاجاری زیر نظر فنی میراث در حال کار است و آنچه که برای خود بنده جذاب و شیرین است دقت و مراقبت کارکنان میراث فرهنگی و باستان‌شناسی و ناظرین ما بر این مجموعه بوده که نگاه بسیار خوبی برای نگهداری و حفظ اثر داشته‌اند.

وی ادامه داد: این نوید را به مردم رفسنجان می‌دهیم که در آینده شاهد ارتقاء ثبت این بنای ملی خواهیم بود و بازبینی در این مجموعه انجام شد که نواقص و زوایای مضاعفی که به این بنای میراثی آسیب می‌رساند، برطرف شود از جمله لوسترهایی که در سقف این بنا وجود دارد باید حذف شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه گفت: از نظر خدمات و مسائل مختلفی که در این مکان در زمینه رستوران، کافی‌شاپ و در آینده نزدیک اقامتگاه وجود دارد قابل پسند و رضایت‌بخش بود اما آنچه لازم است نوآوری، ابتکار و خلاقیتی که دوستان ما به عنوان بازارچه صنایع دستی در کنار این مجموعه دیدند.

شاهرخی در پایان گفت: امیدوارم با در نظر گرفتن سامانه‌ای برای سنجش رضایت‌بخشی و رضایت‌سنجی افکار عمومی و جامعه هدف، به حد مطلوب برسیم و شاهد رضایت حداکثری افرادی که اینجا حضور پیدا می‌کنند، باشیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.