دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/08/16
کدخبر :96719
6
چاپ :

محصولات استارت‌آپی کرمان باید به بنگاه‌های اقتصادی معرفی شوند

استاندار کرمان گفت: کالاها و محصولات با کیفیتی در استان تولید می‌شود، اما شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اطلاعی از آنها ندارند لذا محصولات استارت‌آپی باید به بنگاه‌های اقتصادی معرفی شوند.

محمدمهدی فداکار در نشست با جمعی از فعالان حوزه استارت‌آپ در استان کرمان اظهار کرد: در حمایت از تولیدات دانش‌بنیان‌، قطعات کوچک و تجهیزات، مصوبه شورای تامین استان را گرفته‌ایم که بنگاه‌های بزرگ صنعتی و معدنی، باید کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از داخل استان تامین کنند.
وی افزود: بخش بزرگی از سیستم اداری کشور به دلیل پیشرفت سریع حوزه دیجیتال، عقب مانده و این یک واقعیت است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، استاندار کرمان گفت: همکاری شرکت‌های فناورانه و استارت‌آپ با بنگاه‌های اقتصادی در قالب تعریف پروژه برای آنها براساس نیازهایی که دارند، می‌تواند ادامه یابد تا ظرفیت استارت‌آپ را هم بالا ببرد.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در استارت‌آپ‌ به ویژه حوزه نرم‌افزارها وجود دارد که مسائل محیط زیستی، آب و برق ندارند و نیروی انسانی نخبه را به کار گرفته است.

فداکار به ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده که کمکی به شرکت‌های نرم‌افزای خواهد بود.

استاندار کرمان بیان کرد: شرکت‌های تولیدکننده قطعات را به بنگاه‌های اقتصادی استان مرتبط کرده‌ایم و همین اقدام را می‌توان در نشستی با حضور شرکت‌های استارت‌آپی داشت تا به معرفی محصول خود بپردازند.

فداکار تصریح کرد: کالاها و محصولات متعدد و متنوعی با کیفیت بالا در استان تولید می‌شود، اما شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اطلاعی از آنها ندارند در صورتی که مورد نیاز هستند.

سند اقتصاد دیجیتال استان در دست تدوین است

قاسم سرگزی رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان نیز در این نشست از در دست تدوین بودن سند اقتصاد دیجیتال استان خبر داد و افزود: هدف نهایی این سند برای پنج سال اول، رسیدن به سهم ۱۰ درصدی استان کرمان از اقتصاد دیجیتال کشور است.

بنا بر این گزارش، شرکت‌های استارت‌آپی ضمن معرفی طرح‌ها و خدمات خود در حوزه‌های بهداشت و سلامت، هوش مصنوعی، نرم‌افزار، خدمات و ...، دغدغه‎‌ها و مسائل پیش روی فعالیت در حوزه‌های کاری و عملیاتی از جمله تامین مالی، حمایت صنایع و مالیات را مطرح کردند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.