دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/10/03
کدخبر :99129
4
چاپ :

فشارخون بالا و دیابت، از علل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیماری‌های فشار خون بالا و دیابت را از علل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی و آسیب‌های کلیوی و چشمی دانست و گفت: اگر این دسته از مبتلایان به موقع شناسایی و درمان شوند.

دکتر علی اصغر خیرخواه با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی در جنوب کرمان همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: در اجرای این پویش افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در تمام گروه سنی از لحاظ فشار خون و دیابت غربالگری می‌شوند و آموزش‌های خودمراقبتی را دریافت می‌کنند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی فشار خون بالا را یک بیماری کشنده خاموش عنوان کرد که معمولاً بدون علامت است و به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا از وجود آن بی خبر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت استقبال عمومی از پویش ملی سلامت را در جنوب کرمان مثبت ارزیابی کرد و افزود: از آغاز این پویش تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۰۷ نفر در مناطق شهری و روستایی زیرمجموعه دانشگاه غربالگری شده‌اند که از این تعداد، ۱۳۴۷ نفر مشکوک به دیابت و ۸۵۹۷ نفر مستعد ابتلا به دیابت بودند که برای پیگیری شرایط مرتبط با سلامتی توصیه‌های لازم به آنها ارائه شده است.

خیرخواه با اشاره به شناسایی ۲۷۰۳ فرد مشکوک به فشار خون بالا و ۳۴ هزار و ۱۷۵ نفر دارای علامت پیش فشارخون در منطقه گفت: ۲۲ هزار و ۷۵۰ نفر با سابقه فشارخون بالا و ۹۳۴۳ نفر هم با سابقه دیابت، خدمات پویش را در حوزه دانشگاه دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به فعالیت ۴۲۸ خانه بهداشت و ۴۸ پایگاه سلامت در جنوب کرمان اظهار کرد: شهروندان بالای ۱۸ سال برای شرکت در این پویش به نزدیکترین مرکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و یا خانه بهداشت مراجعه کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.