يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1400/04/29
کدخبر :51843
27
چاپ :

صنعت‌نفت آبادان - مس رفسنجان تلاش برای صعود در جدول

صنعت‌نفت آبادان - مس رفسنجان تلاش برای صعود در جدول

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و مس رفسنجان از هفته بیست و هشتم لیگ برتر جام خلیج‌فارس در حالی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم سعی در بهبودی وضعیت خود در جدول دارند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال روز سه‌شنبه ۲۹ تیر با هشت دیدار به صورت همزمان پیگیری می‌شود که در یک دیدار، شاگردان سیدسیروس پورموسوی در صنعت‌نفت آبادان میزبان شاگردان محمد ربیعی در مس رفسنجان خواهند بود.

شاگردان پورموسوی که قصد دارند لیگ را بردهای خانگی به پایان برسانند و جای خود را در میانه‌های جدول مستحکم کنند در مقابله با  مس رفسنجان به سه امتیاز این دیدار خانگی چشم دوخته‌ند و از طرف دیگر مس رفسنجان نیز به دنبال جدا شدن از رده‌های پایین جدول هستند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود؛ تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته در اصفهان برابر تیم سپاهان چهار گل دریافت کرد و در آن سوی میدان نیز تیم مس برابر میهمانش پیکان تهران تن به تساوی خانگی داد تا به رده یازدهم جدول سقوط کند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیم‌های پیکان، آلومنیوم اراک، مس رفسنجان و پدیده خراسان از تیم‌های میانه جدول رده‌بندی لیگ برتر است که برای اندوخته شدن امتیازاتش نیاز به پیروزی بر مس رفسنجان در دیدار خانگی دارد.

اما مس رفسنجان که در نیم فصل دوم با نتایج غیر قابل پیش‌بینی به رده‌های بالای جدول صعود کرده بود رفته رفته روند افت را پیش گرفت و به رده‌های پایین جدول سقوط کرد.

نفتی‌ها در دیدار رفت موفق شدند برابر مس در رفسنجان یک امتیاز کسب کنند و اکنون در هفته بیست و هشتم به دنبال کسب سه امتیاز دیدار خانگی هستند تا به رده‌های بالاتر جدول لیگ صعود کنند.

نقطه قوت تیم صنعت‌نفت در جایی دیده می‌شود که طالب ریکانی به عنوان رهبر خط میانی تیم برابر حریافنش عرض اندام می‌کند؛ ریکانی در تقابل با هافبک‌های تیم‌های رقیب یک سر و گردن برتر نشان داده و وزنه را به سود زردپوشان آبادانی سنگین‌تر کرده اما در آن سوی میدان نیز فراز امامعلی هافیک با تجربه مس نیز در این فصل نمایش خیره کننده‌ای از خود نشان داده و تقابل ریکانی و امامعلی تعیین کننده نتیجه این بازی خواهد بود.

صنعت‌نفت برای کسب سه امتیاز این دیدار دلخوش به بازیکن تکنیکی  خود سید فاخر تهامی جوان آبادانی در این دیدار دارد، ضمن اینکه به گلزنی رضا خالقی‌فر امیدوار است. محمد قاضی نیز در ترکیب مس رفسنجان برای خط دفاعی نفتی‌ها سخت خواهد بود و این مهاجم کهنه کار نشان داده چارچوب دروازه را به خوبی می‌شناسد.

مس رفسنجان با هشت برد، هشت تساوی و ۱۱ باخت و با ۳۲ امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب نهمین پیروزی این فصل خود است تا در جای میزبانش در جدول را بگیرد؛ این تیم ۱۹ گل زده و ۲۷ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است.

در آن سوی میدان نیز صنعت‌نفت آبادان با هشت برد، هشت تساوی و ۱۰ باخت در رده دهم جدول رده‌بندی جای گرفته و به دنبال کسب نهمین پیروزی فصل است تا اختلاف خود با تیم‌های بالای جدول را کاهش دهد، نفتی‌ها نیز ۲۱ گل زده و ۲۵ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

هر ۲ تیم به لحاظ گل خورده و گل زده شرایط تقریبا برابری دارند اما خط حمله برزیلی‌های ایران در این دیدار کابوس خط دفاعی مس رفسنجان خواهد بود زیرا آنها در بازی‌های خانگی تلاش مضاعف خود برای رسیدن به گل را به نمایش گذاشته‌اند و سایر تیم‌های بزرگ در ورزشگاه تختی آبادان تسلیم این انگیزه تیم میزبان شده‌اند.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی برای ما و مس دشوار است اما به دلیل حاشیه امنیتی که ۲ تیم در جدول دارند می‌توان شاهد دیداری جذاب بود.

سید فاخر تهامی افزود: مس تیم سختکوش و پرتلاشی است که در سال نخست حضورش در لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کرده و برابر ما برای از دست دادن امتیاز بازی نخواهد کرد.

وی بیان کرد: ما در این دیدار میزبان هستیم و از این امتیاز برای کسب سه امتیاز باید بهترین استفاده را ببریم هر چند این انگیزه بین بازیکنان وجود دارد و آنها برای پیروزی بر حریف خود لحظه شماری می‌کنند.

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و مس رفسنجان روز سه‌شنبه ۲۸ تیر از هفته بیست و هشتم لیگ برتر جام خلیج‌فارس در آبادان به مصاف هم می‌روند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.