دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/09/14
کدخبر :98336
5
چاپ :

شهرک‌های سلامت در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

با توجه به اینکه در همه شهرها مطب‌ها و کلینیک‌ها در یک خیابان متمرکز هستند لذا با همکاری دستگاه ذیربط شهرک‌های سلامت راه‌اندازی خواهند شد.

محمدرضا وحیدی در جلسه کارگروه توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر لزوم راه‌اندازی شهرک‌های سلامت به‌عنوان مهمترین مولفه بهداشتی و درمانی در ارائه خدمات به مردم تاکید کرد و افزود: در شورای تحول اداری استان به دنبال این هستیم که رضایتمندی ارباب رجوع از نحوه ارائه خدمت دستگاه‌های اجرائی به مردم ارتقا پیدا کند و در این خصوص بر سه موضوع تاکید داریم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،  وی افزود: دستگاه‌ها باید فرآیند ارائه خدمت به مردم را مورد بازنگری قرار دهند به گونه ای که در سیستم اداری ارباب رجوع نامه‌بر نباشد و مدارک خود را به یک نفر تحویل دهد و در موعد مقرر که مشخص می‌کنند، خدمت به آن فرد ارائه شود.

وحیدی بر توسعه زمینه ارائه خدمات الکترونیکی تاکید کرد و افزود: با توجه به ارتقاء فناوری در کشور و استان باید نحوه ارائه خدمات به صورت الکترونیکی باشد، لذا فرآیند الکترونیکی کردن خدمات مورد تاکید است که تمام دستگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام دهند. در بحث مراکز بهداشتی و درمانی بایستی از طریق سامانه‌هایی که داریم، نحوه ارائه خدمت اطلاع‌رسانی شود و مدارکی که ما مد نظر داریم برای این موضوع حتماً در سامانه درج شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اهمیت ارائه مشاوره دادن به ارباب رجوع و اینکه انجام این اقدامات باعث ارتقاء رضایتمندی آنها در این مراکز می‌شود، گفت: پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از نزدیک مورد بررسی قرار گرفتند که اگر نیاز به تامین اعتبار بیشتری برای تکمیل باشند، پیگیری خواهد شد. 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی شهرک‌های سلامت در استان گفت: با توجه به اینکه در همه شهرها مطب پزشکان و کلینیک‌ها در یک خیابان متمرکز هستند و این  امر باعث نارضایتی مردم در  اخذ خدمات درمانی و بهداشتی می‌شود، در شورای تحول اداری استان مصوب شد در شهرستان‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی دارند، مکانی با همکاری فرمانداری، راه و شهرسازی، شهرداری و با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهیه و یک شهرک سلامت راه‌اندازی شود. 

وحیدی گفت: پیگیری می‌کنیم در پنج شهرستان استان کرمان که دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی دارند، بتوانیم در آینده نه چندان دور شهرک سلامت داشته باشیم.

وی با اشاره به هدفگذاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارتقاء تحول اداری و افزایش تعداد خدمات الکترونیکی نسبت به سال قبل افزود: تعداد اصلاح فرآیند در دانشگاه مشخص شده است، این هدفگذاری‌های سال ۱۴۰۲ هستند که باید در  سال جاری اجرا شود که در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم نسبت به سال قبل  ۹ خدمت الکترونیک اضافه می‌شود.

در حالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین اعتبار لازم را جهت تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی مورد تاکید قرار داده که بیمارستان تخصصی زنان در جنوب کرمان به عنوان جایگزین بیمارستان آیت الله کاشانی و بیمارستان عنبرآباد مطرح است اما روند عملیات اجرایی آنها با کندی روبرو است که به دفعات در سفر وزرای وقت بهداشت از طرف مردم مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.