دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/08/13
کدخبر :96456
12
چاپ :

شناسایی ۳۰ فرصت سرمایه‌‎گذاری با حجم ۱۵۰میلیارد تومان در کهنوج

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به رونق بخشی سرمایه‌گذاری در شهرستان کهنوج با تعامل دستگاه‌های مرتبط با گردشگری.

رضا بردبار در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان کهنوج اظهار کرد: ایجاد و توسعه مجتمع‌های گردشگری و رفاهی در مسیرهای گردشگری و راه‌اندازی واحدهای اقامتی شهرستان کهنوج باعث رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.
وی افزود: امروز یکی از راه‌های مهم و اثرگذار برای توسعه شهرستان کهنوج استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های آن در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که باید به آنها نگاه ویژه‌ای شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، بردبار ادامه داد: از هرگونه سرمایه‌گذاری در راستای تقویت صنعت گردشگری حمایت می‌کنیم و استان کرمان هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران در ایجاد هتل‌ها و دیگر زیرساخت‌های گردشگری ندارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ سرمایه‌گذار آماده سرمایه‌گذاری در زمینه زیرساخت‌های گردشگری شامل مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی، اقامتگاه بوم‌گردی و هتل هستند که امیدواریم با برگزاری مستمر این گونه جلسه‌ها بتوانیم مشکلات پیش روی آنها را با همکاری دستگاه‌های مرتبط حل و فصل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه واگذاری زمین یکی از چالش‌های سرمایه‌گذاران در شهرستان کهنوج است، افزود: تعدادی از سرمایه‌گذاران متقاضی زمین برای راه‌اندازی مجتمع‌های گردشگری هستند که خوشبختانه با رایزنی که با بنیاد مسکن، امور اراضی، جهاد کشاورزی و مهم‌تر از همه فرمانداری انجام شده، این مشکلات به زودی حل خواهد شد.

بردبار بیان کرد: تغییر کاربری و ارائه تسهیلات کم بهره و همچنین همکاری بیشتر بانک‌ها با سرمایه‌گذاران از دیگر موارد پیش روی سرمایه‌گذاران است که از دستگاه‌های مرتبط درخواست تعامل بیشتر برای رفع این موانع را داریم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره اینکه گردشگری صنعت فرابخشی است که برای توسعه آن نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط با گردشگری هستیم، گفت: در چند سال اخیر فرمانداری و دستگاه‌های مختلف این شهرستان همکاری خوبی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان داشته‌اند که راه‌اندازی چندین اقامتگاه بوم‌گردی، هتل آپارتمان و مجتمع گردشگری دلیلی بر این ادعا است.

وی با بیان اینکه شهرستان کهنوج دارای بناهای تاریخی ارزشمندی است که هرساله میزبان گردشگران زیادی است، گفت: برای ماندگاری آنها نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری به ویژه هتل و اقامتگاه بوم‌گردی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری هم به این هدف برسیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.