دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/10/03
کدخبر :99121
2
چاپ :

روایتی از مخاطبان جبهه نور در حسینیه امام(ره)

آقای آهنگران این بار نیامده بود که ما را ببرد کربُبلا،طوری که او نوحه می‌خواند همه را می‌بَُرد کرمون در کنار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی؛آن هم از حسینیه امام خمینی(ره)و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی.

حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) به طور قطع در همه دیدارها و ملاقات های حضرت آیت الله خامنه ای همین است، روحانی و معطر، اما برای ما که نخستین بار به دیدار ایشان مشرف می شدیم، بسیار خاص بود و به یاد ماندنی؛ مخصوص که در آستانه سالگرد حاج قاسم سلیمانی به این دیدار مشرف شده بودیم.

مداحی حاج صادق آهنگران متمرکز بر سردار دل ها بود و جای خالی او، می گفت: از آن روزی که رفته حاج قاسم، هوای شهر کرمون کرده این دل.... .
 

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، نوحه خوانی آهنگران در وصف شهید سلیمانی بیشتر از گذشته یادمان انداخت که سردارمان چطور در دل ها ریشه دوانید و با آنکه پرکشید، ماندگار شد؛ چطور بی حاج قاسم شدنمان بیشتر خودنمایی کرد که تک تک کرمانی ها را های های گریاند.

کمی بعد کودکان و نوجوانانی که به عشق رهبرشان سرود خواندند، در شوق وصال پرگشودند و بعد از آن انتظاری که روزها فکرمان را به خود مشغول کرده بود با آمدن یار به سر آمد.

از عصر دیروز(جمعه) یکسره تا تهران داخل اتوبوس بودیم، صبح هم به محض رسیدن به پایتخت، وارد حسینیه شدیم؛ دیشب در جمع همکاران و دیگر همسفران داخل اتوبوس نتوانستیم بخوابیم و طبیعی است که خستگی غالب شود اما، فراموش شده بود، درواقع گویا خستگی‌ای وجود نداشت؛ کسی طی حدود یکهزار کیلومتر فاصله از کرمان تا تهران را در ذهنش نداشت که بخواهد خسته آن مسیر و راه باشد؛ همه حس و حال تازگی داشتند، رسیدن و مشرف شدن.

همهمه و شلوغی بین اهالی استان های کرمان و خوزستان که امروز با رهبر انقلاب دیدار داشتند، خودش یک حال و هوایی داشت، با ورود حضرت آقا هم، حال و هوا متفاوت و به کلی متغیر شد. با ورود ایشان شعارها، گریه ها و اشک ها شروع شدند و بعد از مدتی که جلسه به خود رسمیت گرفت، تنها سکوت بود که به گوش و چشم می رسید؛ سکوتی عمیق که همه را محو تماشای جبهه ای از نور در جلو حسینیه کرده بود.

بدو آغاز فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سکوت پرمفهومی بر جمع حاکم شد، همزمان یکی از حضار که به ستون وسط حسینیه تکیه کرده بود در شروع سخن ایشان به پهنای صورت اشک می ریخت و از دور انگار با آقا صحبت می کرد.
یکی دیگر از حضار که از مدیران کرمان هم بود کمی آنطرف تر روی زمین نشسته بود و آنچنان محو فرمایشات رهبر شده بود که انگار نه انگار آنهمه ازدحام جمعیت اطرافش وجود دارد.

دختر جوانی که سربند جانم فدای رهبر بر پیشانی داشت قبل از آغاز سخنرانی می گفت حضورش را در جوار رهبری هنوز باور ندارد و با دستمالی نم‌دار، چشم هایش را پاک می کرد و بغضش را فرو می خورد.
اما تمام کرمانی ها دور گردنشان پارچه ای منقوش به تمثال رهبری و حاج قاسم و روی پیشانی‌شان سربند یا زهرا یا جانم فدای رهبر داشتند.

بعد از اتمام سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی زمانی که کرمانی ها با خوزستانی های خونگرم نماز را اقامه کردند، بر سر خوان رهبری ناهار را میهمان شدند و همانجا بود که نم نم باران لطف الهی بر سر مهمانان این خوان و خانه باریدن گرفته بود.

امروز همه ما در کاروان استان کرمان از دقایق نخستین صبحگاه درست ساعتی بعد از رسیدن به پایتخت راهی دیدار با رهبر شدیم و حس و حال متفاوتی را تجربه کردیم.
خبرنگاران مدعو و سایر مهمانان رهبری که از همه اقشار و صنوف بودند در صبحدم سرد زمستانی با دلی بهاری قدم هایشان را محکم تر از قبل بر می داشتند تا به وصال یار برسند و این حس و حال تا خروج از حسینیه تمام نشده بود.
و من بعد از این ملاقات، هرلحظه خودم را مرتب مرور می کنم و در اشتیاق دیدارشان و سرمست از رویتشان هنوز سر از پا نمی شناسم.

حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی استان کرمان به همراه جمعی از مردم استان خوزستان در این دیدار حضور داشتند و خاطراتی مانا برایشان خلق شد.

بعد از دیدار یار، نیز آنچنان سرمست این دیدار و حسن کلام آقا بودیم و هستیم که خودمان و دیگران را از یاد برده ایم و باورمان نمی شود که ما رهبرمان را از نزدیک دیدیم.
اما آقا در سخنرانی شان در چهار بخش توصیف خوزستانی ها، کرمانی ها، انتخابات و غزه به ایراد سخن پرداختند و مستمعان همگی سراپا گوش بودند.
بین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گاهی افراد از شوق حضور و به تایید فرمایشات معظم‌له با شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، جانم فدای رهبر، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، آقا را همراهی می کردند.
رهبر معظم انقلاب در مبحث انتخابات این مقوله را پایه تحول دانستند و تأکید کردند: دلسرد کردن مردم از انتخابات به ضرر کشور است و راه‌حل مشکلات کشور انتخابات است.
ایشان همچنین فرمودند: کسانی که مخاطب دارند، وظیفه دارند مردم رابه انتخابات دعوت کنند.
ایشان فرمودند: اگر مشارکت ضعیف باشد،مجلس ضعیف خواهد شد.
معظم له همچنین تصریح کردند: در دفاع مقدس، خون همه شهدای استان‌های ایران بر روی خاک خوزستان ریخته شد و این نماد همبستگی ملت ماست.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین به نخبه‌پروری، ارتباط با مفاهیم اسلامی و مبارزه در راه آنها به عنوان خصوصیت های مردم کرمان نام بردند و افزودند: اینها زمینه بروز شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی است.
ایشان همچنین در بحث غزه تاکید کردند: تردیدی نداشته باشید که رژیم غاصب صهیونیستی از روی زمین ریشه‌کن خواهد شد؛ که این جمله با شعار مرگ بر اسراییل حضار نیز همراه بود.

و حالا ما باز، بعد از حسینیه امام خمینی(ره) سوار اتوبوس شدیم و عازم جمکران و قم بودیم تا بعد از آن به دیار کریمان بازگردیم و حس و حالمان را برای همشهریانمان نیز در مصاحبت های چهره به چهره بازگو کنیم.

۱۳ دی سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.