يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1400/08/26
کدخبر :59142
52
چاپ :

رئیس فدراسیون ورزش روستایی بیشتر قهرمانان ملی روستا زاده هستند

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با بیان اینکه بیشتر قهرمانان ملی که در عرصه های بین المللی افتخار آفرینی می کنند، روستازاده و عشایر هستند.

محمدتقی امیری خراسانی روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای راهبردی فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی و در جمع خبرنگاران افزود: اگر با هماهنگی فدراسیون های تخصصی در مناطق روستایی و عشایری برای کشف استعدادها برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم، حتما اتفاقات خوبی برای ورزش کشور رقم خواهد خورد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، ورزش ها و بازی های بومی، محلی و سنتی عقبه فرهنگی خوبی دارند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر این مهم و احیای ورزش های اصیل ایرانی تاکید دارند لذا وظیفه ما است که در این راستا گام برداریم.

 رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اظهار داشت: این فدراسیون، ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور را به ۶ منطقه تقسیم کرده که هر کدام از مناطق یک معین دارند و دغدغه های هر منطقه در جلسات راهبردی شورا مطرح می شود تا در سیاست گذاری و ادامه راه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم جلسات شورای راهبردی ورزش های روستایی علاوه بر تهران در استان ها هم برگزار شود تا با بررسی های انجام گرفته در کف روستاها و عشایر، نقاط قوت و ضعف ورزش روستایی شناسایی و برای آینده بهتر تصمیم گرفته شود.

امیری خراسانی تاکید کرد: همچنین بحث توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری و احیا و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی در دستور کار قرار دارد و امسال با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و میراث فرهنگی استان کرمان بازی قلعه قوس که بازی مورد علاقه شهید حاج قاسم سلیمانی بود، ثبت ملی شد.

وی بیان کرد: در صدد این مهم هستیم که در هفته بسیج از ثبت ملی بازی قلعه قوس و کلیپ آموزشی این بازی با زیرنویس های زبان های عربی و انگلیسی رونمایی کنیم و در بهمن ماه و در دهه مبارک فجر، رویداد ملی بازی قلعه قوس را در روستای قنات ملک، زادگاه سردار سلیمانی داشته باشیم و در نهایت به دنبال بین المللی کردن این بازی هستیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تصرحی کرد: جامعه روستایی و عشایری همیشه برای دفاع از مرز و بوم ونظام در خط مقدم بوده و هستند، اما برای توزیع اعتبارات انتهای صف هستند و مظلوم واقع می شوند که باید بیشتر به این مسئله توجه شود.

شورای راهبردی فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی با حضور جمعی از نمایندگان ورزش های روستایی و بومی و محلی در هتل پارس کرمان برگزار شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.