دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/10/04
کدخبر :99187
1
چاپ :

دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان رتبه اول استانی را در طرح پایش فشار خون و دیابت کسب کرد

به‌گفته رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان، این دانشگاه رتبه هشتم کشور و رتبه اول استان را در طرح پایش فشار خون و دیابت کسب کرد.

دکتر وحید محمدی‌شاهرخی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح پویش ملی سلامت دیابت و فشار خون از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد که دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در این طرح توانسته رتبه اول استان و هشتم کشور را کسب کند. 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در این طرح تاکنون موفق به پایش ۱۵۶ هزار و ۳۱۴ نفر معادل ۶۱/۸۴ درصد از جمعیت هدف شده که از بین ۶۳ دانشگاه و دانشکده‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور موفق به کسب رتبه هشتم شده‌ایم.

محمدی‌شاهرخی کسب این رتبه را مرهون استقبال بی‌نظیر مردم فهیم شهرستان رفسنجان و انار و همکاران حوزه معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت این دو شهرستان دانست و افزود: تا تاریخ دوم دی‌ماه جاری تعداد ۲۲۲۳ نفر بیماری فشارخون و ۳۸ هزار و ۲۳۹ بیمار پیش فشار خون شناسایی شده و همچنین تعداد ۱۵۱۳ بیمار دیابتی و ۱۲ هزار و ۳۶۱ پیش دیابتی در شهرستان‌های رفسنجان و انار شناسایی و برای انجام اقدامات پزشکی به پزشک معالج معرفی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تعداد بیماران با سابقه فشار خون ۱۹ هزار و ۳۳۳ نفر و بیماران با سابقه دیابت را ۱۳ هزار و ۴۶۵ نفر اعلام کرد و افزود: از همشهریان بالای ۱۸ سال که تاکنون موفق نشده‌اند در این طرح ملی شرکت کنند، خواهشمندم برای سلامت خود هر چه سریع‌تر به نزدیک‌ترین پایگاه و یا مرکز بهداشت نزدیک محل سکونت خود مراجعه، در این طرح شرکت و از عوارض ناشی از بیماری‌های دیابت و فشارخون جلوگیری کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.