دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/09/27
کدخبر :98610
3
چاپ :

حریم آثار تاریخی کرمان بازنگری می‌شود

تدقیق و به روزرسانی حریم‌های ابنیه تاریخی به منظور رفع برخی معضلات اجتماعی و ارتقاء کیفیت سطح زندگی ساکنان بافت تاریخی شهر کرمان در دستور کار شورای حریم اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان قرار گرفت.

مجتبی شفیعی با اعلام این خبر به بازدید معاونان اداره‌کل ثبت آثار و تعیین حریم معاونت میراث‌فرهنگی کشور از قلعه‌های دختر و اردشیر و بافت تاریخی کرمان اشاره کرد و افزود: در این بازدید بر لزوم بازنگری، تدقیق و به روزرسانی حرایم ابنیه تاریخی استان کرمان تاکید شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: در کنار حفظ هویت بافت تاریخی و تقویت اصالت و ارزش‌های آثار تاریخی و ثروت‌های فرهنگی، بازنگری حریم‌های بناهای تاریخی از جمله قلاع دختر و اردشیر، گنبد جبلیه، باغ بیرم‌آباد، مقبره مشتاقیه، بقعه شاه نعمت‌الله ولی به منظور رفع برخی معضلات اجتماعی و ارتقاء کیفیت سطح زندگی و ایجاد سرزندگی، انگیزه و پویایی ساکنان بافت تاریخی در دستور کار شورای حریم اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان قرار گرفت.

شفیعی ادامه داد: طرح بازنگری حریم‌های بناهای تاریخی کرمان به زودی پس از عنوان در شورای حریم کشور و تصویب آن مرجع و نهایتا ابلاغ رسمی مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، مبنای پاسخگویی به ساکنان بافت پیرامون این آثار و استعلامات شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، ضمن حفظ عرصه و حریم قانونی آثار، بخش قابل توجهی از تزاحم‌های ایجاد شده برای حقوق مالکانه مالکین بافت‌های تاریخی مرتفع شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.