دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/10/04
کدخبر :99191
8
چاپ :

جشن خودکفایی ۵۰۰۰ مددجوی کمیته امداد استان کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (۷ دی ماه) جشن توانمندسازی مددجویان استان با حضور رئیس کمیته امداد کشور در مصلای بزرگ امام علی علیه السلام کرمان برگزار می‌شود.

ناصر عسکری نژاد در نشست خبری با تبیین تاثیر جهاد تبیین و شفاف‌سازی اظهارکرد: شفاف سازی باعث تقویت کارهای خیر و کمک می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی از سفر رئیس کمیته امداد کشور در آخر هفته جاری به استان کرمان خبر داد و افزود: هر سال در ماه‌های پایانی ارائه گزارش عملکرد داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان توانمندسازی مددجویان با شناسایی استعدادهای آنها را یکی از سیاست‌های این نهاد دانست و اظهار کرد: در سال گذشته جشن توانمندسازی ۲۰۰۰ مددجو را گرفتیم و امسال جشن توانمندسازی ۵۰۰۰ مددجو در استان کرمان را در روز پنجشنبه (هفتم دی ماه) برگزار می‌کنیم. در کنار این جشن نمایشگاهی از دستاوردهای مددجویان برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: این توانمندسازی از طریق دادن تسهیلات و مشاوره انجام شد و افراد خودکفا دیگر مستمری دریافت نمی‌کنند اما سایر خدمات در قالب پرداخت جهیزیه، مسکن، حمایت از فرزندان آنها، درمان و ... ارائه خواهد شد.

عسکری نژاد حمایت و صیانت از خانواده و حمایت از ازدواج آسان را از دیگر رویکردهای کمیته امداد برشمرد و عنوان کرد: در این راستا به جوانان مشاوره ازدواج می‌دهیم و همچنین در ۹ ماهه امسال ۳۶۹۲ سری جهیزیه به ارزش ۱۲۱ میلیارد تومان در استان کرمان توزیع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اعتبارات خوداشتغالی سال جاری استان کرمان حدود دو همت است که تاکنون حدود ۸۷۱ میلیارد تومان آن معادل ۴۸ درصد پرداخت شده و امیدواریم بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا در سه ماه باقیمانده سال بتوانیم کل اعتبارات استان در این زمینه را جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از افتتاح طرح دو منظوره در قناتغستان ماهان در آخر هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: ۲۰ واحد مسکونی که ۲۰ سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی روی سقف آن واحدها نصب شده در پایان هفته افتتاح می‌شوند.

وی از وارد مدار شدن ۱۲۰۰ سامانه خورشیدی چند کیلوواتی در استان تا پایان سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: قرارداد راه‌اندازی ۱۶۰۰ سامانه خورشیدی چند کیلوواتی با دستگاه‌های مربوطه منعقد کرده‌ایم که تا پایان سال بخش عمده آن وارد مدار می‌شوند که تاکنون ۲۰۰ مورد آن در سال جاری وارد مدار شده است.

عسکری نژاد بیان کرد: در استان کرمان حدود ۱۱۰ هزار و ۷۶۸ مورد مستمری بگیر داریم و ۳۷۷۶ خانواده غیر از مستمری خدمات متخلف از این نهاد می‌گیرند.

وی ادامه داد: ۳۵۳۱ مورد لوازم ضروری منزل برای خانوارهای تحت پوشش، تامین کرده‌ایم و در بحث ودیعه مسکن یا کمک به اسکان مددجویان حدود ۲۶۶۲ مورد انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با تاکید بر اینکه محور توانمندسازی کمیته امداد اشتغال پایدار با درآمد ثابت است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۱۶ میلیارد تومان، سال گذشته ۱۰۵۰ میلیارد تومان و در سال جاری ۸۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرده‌ایم.

وی از تامین مسکن مددجویان در راستای توانمندسازی آنها سخن به میان آورد و تصریح کرد: امسال ۱۵۳۱ واحد مسکونی ساخته و به مددجویان واگذار شده است.

عسکری نژاد با تشریح اقدامات این نهاد در حوزه امور فرهنگی در ادامه عنوان کرد: ۲۸۰۴ دانشجو و طلبه تحت حمایت داریم. همچنین بیش از ۵۲ هزار دانش آموز نیز خدمات ما را دریافت می‌کنند.

وی از توسعه مشارکت‌های مردمی نیز سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۶۸ هزار حامی از سراسر کشور به یتیم‌ها و محسنین استان کمک می‌کنند که امسال ۱۴۴ میلیارد تومان به حساب این بچه‌ها واریز کرده‌اند. گفتنی است که حدود ۲۷ هزار یتیم و محسنین(محسنین به افرادی گفته می شود که پدر آنها فقیر است) در استان وجود دارد که ۱۳ هزار مورد آن یتیم هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان این مطلب که ۴۲۶ مرکز نیکوکاری در استان فعال هستند، تصریح کرد: حدود ۷۶۶۵ مورد پرداخت وام ضروری و تسهیلات بدون سود انجام شده که ۱۱۸ میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان بوده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.