دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/08/20
کدخبر :97006
6
چاپ :

تکمیل سراهای محله در جیرفت منتظر تامین اعتبار حداقلی

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان زیربنای سه سرای محله در جیرفت را ۱۹۵۰ مترمربع عنوان کرد و گفت: برای تکمیل آنها به اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

ابراهیم امیری  به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن بازدید از آخرین وضعیت عملیات اجرایی سراهای محله در شهر جیرفت، اظهار کرد: تعداد سه سرای محله در شهر جیرفت با زیر بنای ۱۹۵۰ مترمربع در حال احداث است که ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و بهینه سازی زیرساخت ها درمحله های شهرجیرفت با مشارکت مردم از اهداف آنها است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی بر لزوم تکمیل هر چه سریعتر این فضاهای فرهنگی به عنوان یکی از مطالبات عمومی تاکید کرد و افزود: سراهای محله با تاکید وزیر راه و شهرسازی و همچنین استاندار کرمان با رویکردهای متفاوت درمحله های مختلف شهری، جانمایی و احداث خواهند شد.

امیری، اعتبار لازم را برای تکمیل سه پروژه فرهنگی محله ای در شهر جیرفت را خواستار شد و اظهارکرد: برای تکمیل این پروژه‌ها اعتباری معادل ۱۵۰  میلیارد ریال نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان همچنین احداث فرهنگسراهای چندمنظوره  را ضروری دانست و در ادامه با تشریح اهداف مورد نظر در این راستا، گفت: هدف از ساخت این مجموعه ها ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهینه سازی زیرساختها در مناطق مختلف شهری و کمتر برخوردار بوده است که این موضوع در قالب پروژه های بازآفرینی شهری کمک فراوانی به سطح دانش مردم در محلات مختلف خواهدکرد.

وی، اولویت انتخاب، جانمایی و راه اندازی سرای محله ها را در بافت های فرسوده میانی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به مطالعات انجام شده در شهر جیرفت شش محله ناکارآمد شناسایی شده است.

امیری  پیشرفت فیزیکی سه پروژه سرای محله را ۷۰ درصد اعلام کرد که با رویکرد فرهنگی در دست احداث هستند و در ادامه افزود: این مراکز  شامل سرای محله، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، کارگاه آموزشی، واحد سمعی بصری و سالن مطالعه هستند.

وی، یکی از مهم ترین مشکلات را تامین اعتبار لازم دانست و افزود: با توجه به نوع و کارکرد پروژه ها با مشارکت اداره کل فرهنگ و اشاد اسلامی و مردم می توان کارها را پیش برد تا سه مرکز یاد شده تکمیل و هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.