سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 30, 2024
1399/12/25
کدخبر :44513
45
چاپ :

تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا از امروز

فاز دو و سه مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت صبح امروز 25 اسفندماه و پس از تایید نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی و صدور مجوز، با تزریق بر روی داوطلبان آغاز شد

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،فاز دو و سه مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت صبح امروز 25 اسفندماه و پس از تایید نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی و صدور مجوز، با تزریق بر روی داوطلبان آغاز شد.

به گفته‌ی مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا، در این مرحله جمعیت ۳۰۰ نفری در گروه‌های سنی مختلف، تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

همچنین مسئول تیم تولید واکسن کرونا از آغاز تولید واکسن در فاز نیمه‌صنعتی از امروز خبر داد و گفت که ماهانه بیش از یک تا دو میلیون دوز واکسن کووبرکت در فاز نیمه‌صنعتی تولید می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام و مسئول تیم تولید واکسن در حاشیه‌ی مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز ۲ و ۳ واکسن کووایران برکت، با اشاره به آغاز فاز ۲ و ۳ مطالعات بالینی این واکسن، از آغاز تولید واکسن در فاز نیمه‌صنعتی از امروز خبر داد.

حسن جلیلی با بیان اینکه تولید انبوه واکسن از مشکلات پیش روی جامعه‌ی جهانی است، گفت: «اولین بار است که دنیا با این حجم از تقاضا برای تولید واکسن مواجه می‌شود. نادانسته‌های بشری پیرامون این بیماری و تولید واکسن زیاد است».

وی افزود: «تولید انبوه برای ما حائز اهمیت بود و در ابتدای امر سایت کوچکی راه‌اندازی کردیم و در جریان مطالعات بالینی، فاز نیمه‌صنعتی را کلید زدیم و اکنون تجهیزات صددرصد مستقر و چک شده و از امروز تولید نیمه‌صنعتی آغاز شده است».

جلیلی با بیان این‌که پیش‌بینی ما این است که بیش از یک تا دو میلیون دوز در فاز نیمه‌صنعتی به صورت ماهانه تولید شود، اظهار کرد: «اگر فرایند بهره‌وری سرعت یابد این رقم افزایش می‌یابد و برآورد اولیه این است تا به مرور آن‌ را توسعه دهیم».

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام و مسئول تیم تولید واکسن افزود: «ما فاز صنعتی را هم آغاز کردیم و اتفاق کم‌نظیری است. آخر آذرماه عملیات ساختمانی سایت تولید صنعتی آغاز شد و ۸۴ درصد پیشرفت داشته است و به محض تکمیل ساختمان، عملیات نصب تجهیزات انجام می‌شود».

وی ادامه داد: «پیش‌بینی اولیه‌ی ما تولید بیش از ۱۰ میلیون دوز در ماه است و اگر محققان راندمان را افزایش دهند این عدد قابل افزایش خواهد بود».

مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز با بیان این‌که فاز یک با ۵۶ داوطلب انجام شد گفت: «خوشحالیم که امروز فاز دو و سه کارآزمایی بالینی آغاز می‌شود».

حامد حسینی افزود: «در این مرحله جمعیت ۳۰۰ نفری تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند. چندین مطالعه را همزمان انجام می‌دهیم و همچنین تنوع سنی و گروه‌های سنی متفاوت است».


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.