دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1401/07/16
کدخبر :71453
7
چاپ :

تاکنون بهره‌برداری مناسبی از باغ هنر بم نداشته‌ایم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: «در سال‌های گذشته، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بم منعقد و مقرر شد فضای آموزشی مناسبی در اختیار این هنرستان قرار گیرد.









 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، محسن روحی در ادامه، به وضعیت باغ هنر بم نیز اشاره کرد و افزود: «حیف است مکانی با این زیرساخت احداث و تجهیز شده اما نتوانسته‌ایم از آن بهره‌برداری مناسب داشته باشیم».

وی اضافه کرد: «برای رونق باغ هنر، جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان بم و هیات مدیره باغ برگزار خواهد شد».

کلنگ احداث باغ هنر شهرستان بم یک سال پس از زلزلۀ دی‌ماه سال ۸۲ توسط زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان زده شد و در سال ۹۷ با همکاری برخی بنگاه‌های صنعتی منطقه به بهره‌برداری رسید.

وی در این جلسه که برگزار شد، با توجه به نبود سینما در بم اظهار کرد: «دغدغۀ سینما در بم برای ما جدی است و در سفر اخیر معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور نیز توافق شد سینما امید بم با همکاری شهرداری و شورا در جنب باغ هنر بم احداث شود».

به گفتۀ وی، تجهیز این سینما بر عهدۀ وزارت ارشاد است که به محض احداث، این اقدام انجام می‌شود.

روحی اضافه کرد: «همچنین مقرر شده امسال، سرمایه‌گذار دیگری در بخش خصوصی در فضایی که قرار است تغییر کاربری دهد دو سینما احداث کند. زمانی که این دو سینما نیز احداث شدند، تجهیز آن برعهده اداره کل ارشاد خواهد بود».  

 

وعدۀ اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درخصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان هنر در بم نیز گفت: «بخشی از شعارهای دولت کنونی اجرای عدالت است که در امر فرهنگ به دنبال اجرای عدالت فرهنگی هستیم. بخشی از اجرای عدالت فرهنگی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در شرق استان کرمان است. تعدادی مجتمع فرهنگی در شهرستان‌های شرقی استان وجود دارند که هنوز تکمیل نشده‌اند».  

روحی افزود: «بخش دیگر در حوزۀ کمبود نیروی انسانی است و در برخی مناطق محروم کمبود نیرو احساس می‌شود که باید مشکل برطرف شود».

وی اضافه کرد: «در دولت جدید، بودجۀ برنامه‌های فرهنگی قطعا متفاوت خواهد بود و امسال یا سال آینده تفاوت چشمگیری در بودجۀ فرهنگی دیده خواهد شد».

وی به طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم نیز اشاره کرد و گفت: «این طرح که برای ردۀ سنی ۱۸ تا ۴۰ سال و در ۱۵ رشتۀ متفاوت فراخوان داده شده بود در شهرستان بم شروع شده اما هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است».

روحی توضیح داد: «استادان این رشته‌ها یا از  شهرستان بم یا از دیگر نقاط استان کرمان تامین خواهند شد و هنرجویان می‌توانند مرحله به مرحله آموزش‌های لازم را ببینند. علاقه‌مندانی که به دلیل کمبود امکانات و هزینه نتوانسته‌اند آموزش لازم را ببیند، می‌توانند در این طرح آموزش های لازم را کسب کنند».

 




 

 

 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.