سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/08/18
کدخبر :96888
10
چاپ :

بهره‌برداری از اولین کارخانه تیتانیوم کشور در کهنوج با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن کنسانتره

معاون وزیر صمت از تولید سالیانه ۱۳۰ هزار تن کنسانتره اکسید تیتانیوم در کارخانه کهنوج خبر داد که بعد از ۲۵ سال وارد چرخه تولید شده است.

محمدرضا موثقی نیا در حاشیه آغاز بهره‌برداری از معدن تیتانیوم کهنوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معدن تیتانیوم کهنوج که بیش از ۲۵ سال به عنوان یک طرح نیمه تمام راکد مانده بود، امروز با پیگیری و برنامه‌ریزی سازمان صمت جنوب کرمان و همه مسئولان شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به میزان برداشت اولیه از این معدن افزود: پیش بینی اولیه سالیانه حدود دو میلیون تن سنگ و خاک برای انتقال به کارخانه در حال احداث است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با بیان اینکه در کارخانه تیتانیوم کهنوج سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن کنسانتره اکسید تیتانیوم تولید خواهد شد، اظهار کرد: کارخانه تیتانیوم کهنوج اولین کارخانه در ایران است که با این ظرفیت می‌تواند کنسانتره تیتانیوم تولید کند.

موثقی نیا از تجهیز زنجیره‌های تولید خبر داد که با همکاری وزارت صمت و ایمیدرو انجام خواهد شد و گفت: در آینده در این کارخانه و با کمک کارشناسان و متخصصان داخلی تجهیزات مربوط به حلقه‌های بعدی تیتانیوم احداث خواهد شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.