دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/12/24
کدخبر :103934
0
چاپ :

به زودی پایان بیسوادی در شهرستان کرمان را اعلام می‌کنیم

فرماندار کرمان گفت: طی سال‌های اخیر با همت والای مدرسان سوادآموزی، تعداد زیادی از افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل، آموزش تحصیلی لازم را دیده و بزودی پایان بی سوادی را در شهرستان کرمان اعلام می‌کنیم.

 علی بابایی  در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سوادآموزی شهرستان کرمان اظهار کرد: بخش عظیمی از امور اجرایی و پشتیبانی انتخابات با همراهی و همکاری معلمان و مدیران مدارس صورت گرفت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی در ادامه بیان کرد: با توجه به نیاز مدارس به تجهیزات، در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، علاوه بر اعتبارات مصوب مجدداً مبلغ دو میلیارد تومان از اعتبارات فرمانداری به آموزش و پرورش اختصاص داده‌ایم.

بابایی با اشاره به آغاز به کار ستاد تسهیلات سفر شهرستان کرمان و اعلام آمادگی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی بیان کرد: در شهر کرمان ۸۰۰ کلاس درس برای اسکان مسافران مهیا شده است.

فرماندار کرمان گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی پیش بینی می‌کنیم تعداد مسافران نسبت به سال گذشته روند افزایشی نداشته باشد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از خدمات نهضت سوادآموزی در شهرستان کرمان افزود: طی سال‌های اخیر با همت والای مدرسان سوادآموزی با دستمزدهای ناچیز و تحمل مشقت‌های فروان در مناطق کمتر برخوردار، تعداد زیادی از افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل، آموزش تحصیلی لازم را دیده و بزودی پایان بی سوادی را در شهرستان کرمان اعلام می‌کنیم.

همچنین عباس ارجمند معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر در گروه سنی ۱۰تا ۵۹ سال ۲۴۲ نفر ایرانی،۸۰۱ نفر اتباع تحت آموزش هستند که در حوزه سواد آموزان ایرانی، بخش گلباف با ۱۱۹نفر بیشترین و در چترود با هفت نفر کمترین تعداد سواد آموزان را داریم.

وی افزود: در بخش اتباع نیز در ناحیه دو آموزش و پرورش ۲۲۵ نفر بیشترین تعداد و ماهان با۱۱ نفر کمترین تعداد سواد آموز غیر ایرانی در حال حاضر آموزش می‌بینند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.