يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1401/02/04
کدخبر :65005
37
چاپ :

بستر مناسب برای توسعه مراودات بین ایران و ارمنستان وجود دارد

حضور بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی دو کشور, لزوم دیدارهای تجار و بازرگانان دو کشور در روند پیشبرد تعاملات ضروری و حائز اهمیت است.

شهباز حسن پور در دیدار با سفیر ارمنستان با اشاره به اشتراکات تاریخی میان دو ملت گفت: دیرینگی روابط پایدار دو همسایه تاریخی ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران قدمت تاریخ دارد.
وی در همین راستا افزود: همواره ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان بر مبنای ضرورت‌ها و تعاملات خاص دو کشور همسایه بوده و جریانات و تحولات جهانی نتوانسته است خللی در توسعه روابط فیمابین داشته باشد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، نماینده مردم سیرجان و بردسیر مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه اقلیمی استان کرمان گفت:طبیعت چهارفصل استان کرمان با وجود معادن مختلف در این استان به علاوه محصولات منحصر به فرد کشاورزی، زمینه ایجاد فضای سرمایه‌گذاری و تعامل با دیگر کشورها به ویژه ارمنستان را فراهم ساخته است.

وی با اشاره به وجود معادن غنی مس و فولاد در این استان تاکید کرد: استان کرمان آمادگی کامل برای همکاری در پیشبرد مراودات در زمینه واردات و صادرات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را دارد.

حسن پور بیگلری با اشاره به ظرفیت بالای این استان در مبحث کشاورزی خاطر نشان کرد: تولید ۸۰ درصد پسته ایران در کنار دیگر محصولات معدنی و صنعتی با وجود چهار فرودگاه فعال در این استان، بستری مناسب برای تقویت مناسبات و مراودات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را فراهم کرده است.

حسن پور بیگلری با استقبال از خواهرخواندگی میان شهرهای ارمنستان و شهری در استان کرمان عنوان داشت: قدمت همجواری و مناسبات تاریخی می‌تواند با دلایل مختلفی دو ملت را به هم نزدیک کند و امضای تفاهم‌نامه خواهر خواندگی، نقطه عطفی در مسیر مناسبات است. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گسترش روابط تجاری بازرگانی و اقتصادی را فصل نوینی در ارتقا سطح مراودات فیمابین دانست و تصریح کرد: توسعه روابط پارلمانی, بخش جهانگردی و همچنین گفتگوهای مستمر مقامات دو کشور به افزایش مناسبات اقتصادی منجر می شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.