دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/09/02
کدخبر :97785
28
چاپ :

اولین یادواره شهدای حقوق‌دان استان کرمان در راور برگزار شد

با حضور معاون قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان و فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان، اولین یادواره شهدای حقوق‌دان استان کرمان در راور برگزار شد.

در این مراسم، هشت شهید حقوق‌دان استان کرمان معرفی شدند.
شهید موسی جعفرآبادی دوم مهر ۱۳۴۶در بخش ساردوییه جیرفت چشم به جهان گشود. وی تحصیلکرده رشته حقوق و سروان نیروی انتظامی بود که ۱۶ شهریور ۱۳۸۶در جاده بم به کرمان توسط اشرار بر اثر اصابت گلوله به مقام والای شهادت نائل آمد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، شهید محمدجواد خیامی ۱۸ بهمن ۱۳۴۵در شهر کرمان متولد شد، سال اول مقطع  کارشناسی حقوق بود که به عنوان بسیجی در جبهه حق علیه باطل حضور یافت و در چهارم دی ماه  ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش گلوله دشمن بعثی آسمانی شد.

شهید کوروش فیروزی در روستای گتک از توابع شهرستان رابر چشم به جهان گشود و پس از اتمام تحصیلات خود را در رشته حقوق در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به کار شد و سرانجام در تاریخ پنجم خرداد ۱۳۸۸در مسجد امام علی(علیه السلام) زاهدان بر اثر انفجار بمب به شهادت رسید.

شهید محمد نوروززاده راوری یکم اردیبهشت ۱۳۱۸ در شهرستان راور دیده به جهان گشود تا پایان دوره کارشناسی حقوق درس خواند و در سال ۱۳۶۱و هنگامی که رئیس دادگستری شهرستان بم بود در منطقه عملیاتی دشت عباس توسط نیروهای رژیم بعث به شهادت رسید و هنوز پیکر این شهید والامقام پس از گذشت سال ها در منطقه برجا مانده است.

شهید محمدرضا بهزادپور در سال ۱۳۵۴ در دامن خانواده‌ای دین باور و نیکو سرشت از اهالی بخش ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت تولد یافت و در سال ۱۳۸۱ به استخدام فراجا در آمد وی در تاریخ ۱۸خرداد سال ۹۷ در حین انجام ماموریت با اشرار و قاچاقچیان در جنوب استان کرمان درگیر و از ناحیه سر و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سرانجام پس از چند ماه تحمل درد و رنج در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷ در بیمارستان امیر اعلم تهران به علت شدت جراحات وارده به دیدار معبودش شتافت و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

شهید سلمان رهنما در سال ۱۳۶۳ در شهرستان بردسیر چشم به جهان گشود و دوران تحصیل را در همین شهرستان ادامه داد و سال ۱۳۸۶ وارد فراجا شد وی افسر گشت فرماندهی انتظامی بخش گلزار بود و در ششم دی ماه ۱۳۹۷ در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید مدافع وطن حمیدرضا ریاحی نژاد ۳۰ مهر ۱۳۶۵در عنبرآباد چشم به جهان گشود وی تحصیلکرده رشته حقوق در مقطع کارشناسی و از پرسنل نیروی پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی عنبرآباد بود و در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ هنگام درگیری با اشرارمسلح براثر اصابت گلوله اشرار به شهادت رسید.

شهید رضا شهدوستی، دوم شهریور ۱۳۴۴ در روستای چاه زیارت از توابع شهرستان کهنوج به دنیا آمد وی در دوران دفاع مقدس به اسارت نیروهای رژیم بعث صدام حسین در آمد و پس از تحمل سالها درد و رنج اسارت همراه با سایر آزادگان به میهن بازگشت و دانشجوی دوره کارشناسی در رشته علوم قضایی و کارمند دادگستری کهنوج بود و دهم مهر ۱۳۸۰در حین ماموریت اداری به فیض شهادت نائل آمد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.