سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 30, 2024
1399/12/20
کدخبر :44171
50
چاپ :

التماس می‌کنم مردم سفر نروند،تاب‌آوری نظام سلامت به شدت کم شده است

وزیر بهداشت از مردم خواست حتی اگر در نوروز راه‌ها باز باشد هم به سفر نروند تا از افزایش چرخه‌ی انتقال جلوگیری شود.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ،وزیر بهداشت از مردم خواست حتی اگر در نوروز راه‌ها باز باشد هم به سفر نروند تا از افزایش چرخه‌ی انتقال جلوگیری شود.

نمکی با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونای انگلیسی در خوزستان از ابتلای 87 نفر از کادر درمان به کرونای جهش‌یافته خبر داد و گفت که اگر خوزستان جدیدی شکل بگیرد، نمی‌توانم تاب‌آوری نظام سلامت را تضمین کنم.

به گزارش دل عالم به نقل ازفردای کرمان، سعید نمکی 19 اسفندماه در مراسم آغاز گام چهارم طرح بسیج ملی شهید سلیمانی در وزارت بهداشت، بیان کرد: «به هیچ‌وجه موافق در سفر در تعطیلات نوروز نیستیم، التماس می‌کنیم، مردم حتی اگر راه‌ها باز باشد هم به مسافرت نروند، اگر خوزستان جدیدی شکل بگیرد، نمی‌توانم تاب‌آوری نظام سلامت را تضمین کنم».

وی افزود: «هر آمد و شدی باعث بیماری کووید۱۹ و مرگ می‌شود، مردم حتما رعایت می‌کنند، ویروس را در گوشه‌ای از کشور به گوشه‌ی دیگر نبرند. باید جایگزینی ویروس جهش‌یافته را با ویروس قبلی طولانی‌تر کنیم».

وی گفت: «در بررسی که در خوزستان انجام شد، ۵۷ درصد بیماران جدید به ویروس جهش‌یافته‌ی انگلیسی مبتلا بودند، این خطر بزرگی برای نظام سلامت است زیرا با ویروسی با قدرت سرایت بالاتر و مرگ‌آفرینی بسیار خطرناک‌تر مواجه هستیم».

وزیر بهداشت افزود: «هر چه چرخه‌ی انتقال را به نفع کاهش سرعت انتقال این ویروس انجام دهیم بازی را برده‌ایم. نباید فردی این ویروس را به شهر و روستای دیگری ببرد. این ویروس سوغات مرگ‌آوری است».

نمکی ادامه داد: «التماس کردیم، تماس نباشد. وزیر بهداشت همیشه باید خواهش و تمنا کند؛ دست ببوسد، پا ببوسد، تا کار انجام شود؛ در جاهای دیگر دنیا وقتی وزیر بهداشت موضوعی را نوشت انجام می‌شود».

وی گفت: «در جمعیت ساکن غیر شناور مدیریت ساده‌تر می‌شود وقتی جمعیت مواج باشد مدیریت سخت می‌شود، از مردم می‌خواهیم مسافرت نروید، بمانید. اگر بروید ضرر می کنید، خدا نکند چند خوزستان خلق کنیم. اگر خدایی ناکرده چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی‌توانم روی تاب‌آوری نظام سلامت قسم بخورم. برخی می‌گویند تاب‌آوری مردم کم شده است، تاب‌آوری همکاران نظام سلامت به شدت کم شده است. در خوزستان ۷۸ همکار من به ویروس جهش‌یافته آلوده شده‌اند».

نمکی افزود: «نمی‌توانم پرستاری را از یک منطقه‌ی دیگر به خوزستان ببریم، وقتی در طول یک هفته پرستار و کار بهداشت و درمان نیم ساعت پلک نزده است و بی‌خوابی ایمنی بدن او پایین می‌آورد، بیمار می‌شود و کار سخت می‌شود».

برچسب ها : وزیر بهداشت:

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.