دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/08/10
کدخبر :96052
10
چاپ :

استاندار کرمان توسعه استان باوجود ظرفیت‌های بزرگ معدنی نامتوازن بوده است

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های بزرگ اقتصادی و معدنی در این استان گفت: اما توسعه نامتوازن در استان شکل گرفته که این مهم از مشکلات به شمار می رود.

محمدمهدی فداکار در جمع صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد افزود: بیش از ۳۵ درصد اشتغال استان ناشی از صنعت است.
به گفته وی کرمان ظرفیت های بزرگی دارد و در برخی از آنها از جمله کشاورزی و معدن سرآمد است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان به وجود مس، فولاد و کرومیت در استان اشاره و تصریح کرد: در مس رتبه پنجم دنیا را داریم و فولاد استان به صنعت فولاد کشور طعنه می زند.

وی با اشاره به ۴۲ ماده معدنی در استان افزود: بیشتر صنایع بزرگ کرمان در شمال استان قرار دارد و در جنوب این صنایع شکل نگرفته؛ تنوع معادن در جنوب بیشتر است در حالی که عیار و حجم ذخایر را در این منطقه کمتر داریم.

فداکار بیان کرد: در شرق استان کرمان نیز صنعت خودروسازی وجود دارد.
وی ضمن تشکر از مجموعه قضایی در رفع مشکلات صنایع و کارآفرینی گفت: دستگاه قضایی را در حد توان با استفاده از ظرفیت های قانونی برای حل مشکلات صنعت به کار می گیریم.
استاندار کرمان تاکید کرد: کارگروه رفع موانع تولید ۲۲۶ مصوبه داشته و ۱۲۳ مورد اجرا شده است.
وی افزود: در حد توان سعی داریم مشکلات را بر طرف کنیم.
فداکار ادامه داد: ظرفیت های ملی بزرگی در استان وجود دارد و حداکثر توان را از این ظرفیت ها برای رفع موانع استفاده خواهیم کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.