يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1401/02/06
کدخبر :65109
34
چاپ :

از طرح نهضت ملی مسکن در استان چه خبر؟

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان گفت: «تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان با اختصاص زمین تعیین‌تکلیف و ساماندهی شده‌اند».

علی حاجی‌زاده اظهار کرد: «در استان، در راستای طرح نهضت ملی مسکن، احداث 108هزار واحد مسکونی به تبعیت از برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده است».

وی افزود: «تاکنون بالغ بر ۱۸۰ هزار متقاضی در استان، در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که این افراد اکنون در مرحلۀ پالایش و رسیدگی به درخواست قرار دارند».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای‌کرمان، وی در حاشیۀ نشست با هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان کرمان اظهار کرد: «مردم می گویند چرا متولیان نسبت به بازسازی و نوسازی محلات مرکزی شهر اقدام نکرده و برای توسعه به حاشیه‌ها رجوع می‌کنند؟».

وی ادامه داد: «دولت به‌عنوان متولی و سیاست‌گذار می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی یک تسهیل‌کننده باشد و با در اختیار گذاشتن تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی در صدور پروانه‌های ساختمانی و اجرای طرح‌های ساماندهی و بازنگری طرح‌های جامع شهری، مردم و به‌ویژه سازندگان واحدهای مسکونی را به این حوزه ترغیب کند تا آنان در بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شهری سرمایه‌گذاری کنند».

وی بیان کرد: «نوسازان و سرمایه‌گذاران مسکن از ظرفیت قانونی به وجود آمده می توانند نهایت استفاده را ببرند و حتی در صورت مشارکت در ساخت پروژه‌های زیربنایی از جمله مدرسه، مراکز درمانی، ورزشی، هزینه احداث آنان در محلات فرسوده به عنوان هزینه مالیاتی قلمداد می‌شود».

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان گفت: «انبوه‌سازان با اجرای پروژه‌های یاد شده در محلات بافت فرسوده می‌توانند هزینه مالیاتی خود را بپردازند و وزارت اقتصاد و دارایی نیز آن‌ها را به عنوان مالیات بر درآمد قلمداد می‌کند».

وی اضافه کرد: «اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان دست همۀ سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان را در احداث واحد مسکونی و استفاده از بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شهری به گرمی می‌فشارد». 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.