سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1403/01/28
کدخبر :105101
0
چاپ :

از ضرورت رفع نقاط خسارت‌زا تا آماده‌باش همگانی در جنوب کرمان

استاندار کرمان در پی اعلام هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی، ضمن بازدید از نقاط خسارت‌زا در شهرستان‌های جنوب کرمان، بر لزوم آماده‌باش همگانی تاکید کرد.

محمدمهدی فداکار از پل‌ها، رودخانه‌های فصلی همجوار با روستاهای رودبار جنوب و جازموریان، ابنیه و سیل‌بندها در راستای مستحکم سازی نقاط خسارت‌زا در پی هشدار سطح قرمز و بارش باران، تگرگ و طوفان در جنوب کرمان بازدید کرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی در حاشیه این بازدید گفت: همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش کامل قرار دارند و پیش از این نسبت به بازگشایی پل‌ها و مسیر سیلاب‌ها تاکید شده است.

فداکار افزود: بر اساس تجربه‌ای که از سنوات گذشته داشتیم، همه مدارس تعطیل شده‌اند تا از مدارس برای اسکان اضطراری استفاده شود.

استاندار کرمان همچنین قرار است از بقیه شهرستان‌های جنوب کرمان بازدید کند و ضمن توصیه به مردم از آنها خواست با دستگاه‌های امدادرسان نهایت همکاری را داشته باشند.

آماده باش هستیم

فرماندار رودبار جنوب نیز در حاشیه بازدید استاندار کرمان از مسیر سیلاب‌های احتمالی که سال‌های گذشته در اثر بارش‌ها به مناطق مسکونی، مزارع کشاورزی و باغات خسارت وارده شده، در گفت و گو با ایسنا از آمادگی کامل اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان خبرداد که همه امکانات لازم را فراهم کرده‌اند.

علی پرورش با اشاره به تاکید استاندار کرمان بر لزوم توجه به بازگشایی ابنیه جاده‌ای افزود: همزمان با اعلام هشدار قرمز، همه تمهیدات لازم به مدیریت بحران ‌شهرستان اعلام شده است.

جازموریان مقصد بعدی استاندار

فرماندار جازموریان نیز در گفت و گو با ایسنا ضمن هشدار به عشایر و حاشیه‌نشینان مرتع جازموریان گفت: استاندار کرمان از مناطقی که احتمال شدت سیلاب‌ها وجود دارد، بازدید کرده است.

محمدجعفر جهانگیری همجواری با مرتع جازموریان را از عمده دلایل اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در برابر خسارات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین دانست و افزود: به عشایر و ساربانان ساکن در حاشیه مرتع جازموریان هشدار داده شده که تردد و اتراق خود را مدیریت کند.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی بیشترین میزان بارندگی طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه در شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج خواهد بود و با توجه به آغاز برداشت گندم و صیفی‌جات خسارات ناشی از این سامانه قابل توجه پیش بینی شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.