سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 30, 2024
1403/01/28
کدخبر :105103
0
چاپ :

از استقرار یک فروند بالگرد امدادی در فرودگاه جیرفت تا آماده باش راهداران جنوب کرمان

فرماندار جیرفت از استقرار یک فروند بالگرد امدادی هلال احمر در پی اعلام بارش‌های سیل‌آسا طی دو روز آینده در فرودگاه جیرفت خبر داد تا در مواقع اضطرار امداد رسانی بدون وقفه انجام شود.

احمد بلندنظر  از اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش آسیب‌ها و خسارات ناشی از بارش‌های احتمالی طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه در جنوب کرمان خبر داد و افزود: باتوجه به اعلام هواشناسی استان کرمان مبنی بر بارش باران سیل آسا و در راستای رفاه شهروندان جنوب کرمان و جلوگیری از بروز خسارات احتمالی، یک فروند بالگرد امدادی هلال احمر در فرودگاه جیرفت مستقر شده و در حال حاضر از آمادگی لازم برای خدمات رسانی به همه ‌شهرستان‌های منطقه برخوردار هستیم. 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی از فراهم بودن زمینه استفاده از همه امکانات شهرستان جیرفت برای خدمات رسانی در مواقع بحران در جنوب کرمان خبر داد که بنا به درخواست فرمانداران در اسرع وقت انجام خواهد شد و افزود: از طرفی برای رفع دغدغه‌های خانواده‌ها و استفاده از مدارس جهت اسکان احتمالی، همه مقاطع تحصیلی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل خواهند بود. 

بلندنظر از آمادگی همه ادارات و سازمان‌ها خبر داد که هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و ادارات کل بر اساس وظیفه و امکاناتی که در اختیار دارند پای کار خواهند بود. 

فرماندار جیرفت با این توضیح که با توجه به شدت بارش‌ها بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شهرستان‌های جنوب کرمان، از آمادگی لازم همه دستگاه‌های اجرایی و ناوگان خودرویی خبر داد که به حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز وارد چرخه امدادرسانی در هر نقطه‌ای از منطقه جنوب خواهند شد. 

 وی از عموم مردم خواست به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند و هر گونه اخبار و اطلاعات را راجع به وضعیت جوی طی دو روز آینده از منابع رسمی دنبال نمایند و به شایعات توجه نکنند.

آماده باش راهداران جنوب کرمان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان نیز از آمادگی ۱۵۰ راهدار و ۱۴۸ دستگاه سبک، نیمه سنگین و سنگین خبر داد که در پی هشدار بارش باران و بروز سیلاب طی دو روز آینده به حالت آماده باش هستند.

مجتبی محمودی تعمیر و بازسازی ۲۳۰ دستگاه پل در جنوب کرمان را از مهمترین مولفه‌ها در گذر از سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دانست که همه پل‌ها و ابنیه توسط راهداران جهت کاهش خسارت به راه ها و مناطق حاشیه محورهای مواصلاتی کنترل شده‌اند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.