سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 30, 2024
1402/08/18
کدخبر :96889
33
چاپ :

اجرای موفق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کرمان با مشارکت صنایع

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان گفت: کاشت یک میلیارد درخت یک طرح مردمی و اجتماعی است.

علیرضا ابوالحسنی در نشست هماهنگی مشارکت صنایع در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با مدیر کارخانه فولاد شهرستان راور با بیان اینکه اجرای این طرح مردمی برای کشور پر اهمیت است، اظهار کرد: پس از کاشت درخت توسط رهبر معظم انقلاب، بسیاری از دستگاه‌های نظامی و غیرنظامی در امر درختکاری ورود کرده و مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را برای خود وظیفه و تکلیف دانسته‌اند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، ابوالحسنی با اشاره به تشکیل کنوانسیون‌های متعدد محیط زیستی در پی تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی از جمله کنوانسیون تغییر اقلیم، کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی و کنوانسیون تنوع زیستی در دنیا، تصریح کرد: این کنوانسیون‌ها تصمیم گرفته‌اند تا سال ۲۰۳۰ میزان تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای را به صفر برسانند و از این رو کاشت یک تریلیون درخت تا سال ۲۰۳۰ هدفگذاری شده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور از یک سند پشتیبان برخوردار است و این سند توسط دفتر شورای عالی جنگل و با همکاری معاونت امور جنگل تهیه و در اختیار صاحب نظران، اساتید، مدیران و مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته و نظرات تکمیلی آنان اخذ شده است.

 مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان افزود: کاشت یک میلیارد درخت یک طرح مردمی و اجتماعی است. دارای شیوه‌نامه اجرایی، شرح خدمات، دستورالعمل اجرایی و بسته‌های سیاستگذاری است.

وی بیان کرد: برای اجرایی شدن این طرح نهادها و دستگاه‌های مختلف و صنایع مشارکت دارند و تفاهمنامه‌های زیادی با بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی امضاء شده است. هدف این طرح افزایش سرانه جنگل در کشور و به تبع آن استان است و همه این درختان در مناطق جنگلی کاشته نمی‌شوند، کاشت درخت در اراضی حاشیه‌ای جاده‌ها، اطراف و محوطه کارخانجات، پادگان‌های نظامی، بوستان‌ها و ... هم در برنامه قرار دارد.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه در مباحث مردمی‌سازی و مشارکت، بخشی از درختکاری را صاحبان صنایع انجام می‌دهند و در اراضی کشاورزی مدیریت با خود مردم است، گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یک طرح مکان محور است و تمامی درختان در مکان‌های مطالعه شده کاشته می‌شوند.

نادر شعبانی مدیر کارخانه فولاد راور نیز در این نشست آمادگی این مجموعه را در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و همراهی با فعالیت‌های احیاء منابع طبیعی و زیست محیطی اعلام کرد و گفت: مجموعه فولاد راور در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تعامل و همکاری کامل خواهد بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب کارخانه فولاد گفت: تامین آب و نهال با کیفیت و سازگار با اقلیم منطقه، از نکات مهم اجرای موفق نهالکاری است و با توجه به منبع آبی در اختیار این کارخانه و نهال‌های با کیفیت که مقرر شد از طرف اداره کل منابع طبیعی در اختیار این مجموعه قرار گیرد ابراز امیدواری کرد که کارخانه فولاد راور نقش خود را در اجرای این طرح مهم و مردمی و افزایش فضای سبز استان و کشور به خوبی ایفا کند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.