سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 30, 2024
1399/12/18
کدخبر :44125
35
چاپ :

8010ابتلا و 93 فوتی در شبانه‌روز گذشته

بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته، تست کرونای «هشت‌ هزار و ۱۰ نفر» دیگر در ایران مثبت شده است. از این تعداد مبتلای جدید «۵۷۰ نفر» بستری شده‌اند.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته، تست کرونای «هشت‌ هزار و ۱۰ نفر» دیگر در ایران مثبت شده است. از این تعداد مبتلای جدید «۵۷۰  نفر» بستری شده‌اند.

با اضافه شدن موارد جدید، شمار کل مبتلایان قطعی کرونا در کشور تا عصر یکشنبه 17 اسفندماه به «یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر» رسید؛ تاکنون «یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۱۹۸ نفر » از این مبتلایان بهبود یافته‌اند.

طی شبانه‌روز گذشته، «۹۳ نفر» به‌دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و شمار کل قربانیان به «۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر» رسید.

تعداد جان‌باختگان روز گذشته «۸۲ نفر» بود.

براساس آخرین تحلیل‌ها، در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

هم‌اکنون، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش دل عالم به نقل ازفردای کرمان، معاون وزیر بهداشت روز یکشنبه 17 اسفندماه گفت: «تاکنون یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۳ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر رسیده است».

سیما سادات لاری افزود: «در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۷ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۷۰ نفر بستری شدند».

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۱۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند».

وی اضافه کرد: «همچنین سه هزار و ۷۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۱ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است».

لاری گفت: «هم‌اکنون ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند».

وی اضافه کرد: «شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند».

به گزارش فردای‌کرمان، وزارت بهداشت از پنجم فروردین‌ماه آمار تفکیکی استان‌ها را ارائه نمی‌کند و در حالی‌که تا پیش از این، از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان درباره‌ی آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان گزارش‌هایی ارائه می‌شد، از پنجشنبه 22 خردادماه، وزارت بهداشت آماردهی استان‌ها را نیز متوقف کرده است و از یکشنبه‌ی 25 خردادماه، تنها آمار بیماران بستری و جان‌باختگان کرونا در استان ارائه می‌شود که تا ساعتی بعد در فردای‌کرمان منتشر خواهد شد. 


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.