سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/18
کدخبر :74553
10
چاپ :

گلایه رئیس پلیس راه کشور از ایمنی خودروها

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه با بیان اینکه ایمنی خودروها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: هیچ کس راضی نیست حتی یک قطره خون از بینی هموطن ما در حوادث جاده‌ای ریخته شود.




 

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، سردار حسن مومنی، رئیس پلیس راه راهور فراجا صبح امروز در شورای راهبردی تصادفات استان کرمان که با حضور فداکار، استاندار کرمان و حمیدرضا شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند "یکی از غصه‌های من، غصه تلفات تصادفات است."

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی برای کاهش تصادفات با ما همکاری دارند که نیاز به تعامل و همدلی بیشتر دارد، گفت: استان کرمان از استان‌های هدف پلیس راه بوده و به لحاظ اینکه حجم قابل توجهی از تصادفات را به خود اختصاص داده، بازدید از استان انجام شده است.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه جاده‌های استان کرمان از نظر ایمنی در خیلی جاها مشکل دارند و ممکن است به نقطه حادثه‌خیز تبدیل شوند، افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها در حوزه‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استان کرمان از نظر وجود معادن ظرفیت بالایی است، ادامه داد: باید از این ظرفیت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و حتی استفاده از ماشین‌آلات این شرکت‌ها برای ایمن‌سازی راه‌ها استفاده کرد.

مومنی با بیان اینکه اختلاف سطح در راه‌های استان یک مشکل اساسی است که باید اصلاح شود، گفت: ایمنی خودروها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و حتی مقام معظم رهبری نیز از ایمنی خودروها گلایه دارند.

وی با اشاره به اینکه باید تمام امکانات را برای ایمن‌سازی راه‌ها پای کار آورد، بیان کرد: عدم روشنایی و خط‌کشی نامناسب جاده‌ها نیز باید پیگیری شود و باید تمام تلاش خود را گذاشت تا تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه هیچ کس راضی نیست حتی یک قطره خون از بینی هموطن ما در حوادث جاده‌ای ریخته شود و این هدف مشترک تمام دستگاه‌ها است، افزود: حدود هشت درصد میانگین کشوری تلفات در حوزه روستایی است، اما در استان کرمان این آمار حدود 30 درصد است.

وی با اشاره به اینکه 27 درصد جمعیت کشور، روستانشین هستند و در استان کرمان این عدد خیلی بیشتر است، تاکید کرد: توجه به راه‌های روستایی در استان کرمان ضرورت دارد.

مومنی با بیان اینکه واژگونی خودروها در جاده‌های استان که بیشتر بر اثر خواب‌آلودگی اتفاق افتاده، زیاد است و نیاز است مجتمع‌های بین راهی در کرمان افزایش پیدا کند، گفت: نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان کرمان باید در اولویت قرار گرفته و نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس راه در ترمینال‌ها مستقر می‌شود، افزود: اگر اتوبوس‌ها در مبدأ بررسی و کنترل فنی شوند، از تصادفات آنها در جاده‌ها قطعاً جلوگیری می‌شود و تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه تامین روشنایی مقابل پاسگاه‌های پلیس راه ضرورت دارد و وجود پاسگاه‌های پلیس باعث کاهش سرعت می‌شود، گفت: برای روند کاهشی پایدار آمار تصادفات باید کار جهادی انجام داد و دغدغه دولت هم در این زمینه بالا است و شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌ها منظم برگزار می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.