چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1399/12/18
کدخبر :44115
34
چاپ :

نیاز 1000 میلیارد تومانی شهر کرمان برای رسیدن به حد قابل قبول آسفالت معابر

شهردار کرمان گفت: با وضعیت موجودِ معابر شهر کرمان، حداقل به 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا آسفالت معابر شهر به حد قابل قبولی برسد.

به گزرش دل علم به نقل از ایسنا،شهردار کرمان گفت: با وضعیت موجودِ معابر شهر کرمان، حداقل به 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا آسفالت معابر شهر به حد قابل قبولی برسد.

"سیدمهران عالم زاده" در جلسه عمومی شورای شهر کرمان از افتتاح پروژه تقاطع غیهمسطح سربازان گمنام امام زمان(عج) با اعتبار حدود ۸۰ میلیارد تومان، در روز عید مبعث خبر داد و افزود: پروژه‌های متعدد فرهنگی در سال جاری توسط شهرداری اجرا شده که می توان به ساخت فیلم بلند "شهر مهتابی" با مشارکت شهرداری کرمان اشاره کرد که این اثر بخشی از رسالت شهرداری در فرهنگ‌سازی را به تصویر کشید و در سطح کشور بازتاب مطلوبی داشت.

وی اظهار کرد: فیلم "شهر مهتابی" با استفادۀ درست از لهجه بومی مردم کرمان، به‌طور حتم اثرپذیری لازم را خواهد داشت و امیدواریم شهرداری کرمان در سال آینده، با نظر کارشناسی، به طور مؤثرتر در این زمینه وارد شود.

عالم زاده در ادامه تصریح کرد: هشت پروژۀ بزرگ شهرداری کرمان، ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته که این میزان هزینه، غیر از هزینۀ تملک املاک مسیری و در واقع هزینۀ اجرای پروژه‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی به اعتبارات بیشتری نیاز دارد، خواهان افزایش بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانیِ شهرداری شد.

شهردار کرمان گفت: پیشنهاد می‌شود در صورت موافقت اعضای شورا، بودجۀ مصوب‌شده افزایش یابد.

شهردار کرمان در رابطه با افزایش بودجۀ شهرداری بیان کرد: تأخیر و تعلل در بعضی از پروژه‌ها به دلیل مسایل حاشیه‌ای، از واقعیت‌های شهرداری‌هاست؛ بنابراین، در زمان اجرای پروژه‌ها، معمولاً با مسایل و مواردی مواجه خواهیم شد که روند اجرای کار را با کندی مواجه می‌کند؛ بنابراین، به‌دلیل مسایل پیش رو، ممکن است پروژه‌ها سرعت لازم را نداشته باشد و هزینه‌هایی بر آن‌ها تحمیل شود که قابل پیش‌بینی نیست.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در صورت موافقت اعضای شورا، رقم بودجۀ ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۰، تغییر کند و با متمم بودجه، میزان بودجۀ مصوب افزایش یابد.

شهردار کرمان در ادامه، در پاسخ به در خواست یکی از اعضای شورا مبنی بر آسفالت بعضی از معابر شهر گفت: با وضعیت موجودِ معابر شهر کرمان، حداقل به 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا آسفالت معابر شهر به حد قابل قبولی برسد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات شهر کرمان ریشۀ تاریخی دارد، گفت: کرمان با ۶۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۳ هزار هکتار مساحت، با مشکلات زیادی مواجه است و این وسعت متناسب با جمعیت شهر کرمان نیست؛ بنابراین خدمت‌رسانی و آسفالت معابر را با مشکل مواجه می‌کند.

شهردار کرمان با بیان اینکه متوجه کمبود امکانات در بعضی از پارک‌های شهر هستیم، افزود: در حال حاضر اولویت ساخت پارک، در محله‌های فاقد فضای سبز است.

برچسب ها : شهردار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.