چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1401/09/02
کدخبر :75146
7
چاپ :

ممنوعیت فروش مرغ زنده و کشتار خارج از کشتارگاه در رفسنجان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: فروش مرغ زنده و کشتار خارج از کشتارگاه ممنوع و غیرقانونی است و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.



 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، محمود مقامی با اعلام این مطلب اظهار کرد: به منظور مقابله با خطرات احتمالی شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هر گونه فروش مرغ زنده ممنوع است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری‌های طیور از جمله بیماری آنفلوآنزا که جزء بیماری‌های مشترک انسان و طیور است، همشهریان باید از خرید و فروش و کشتار مرغ زنده خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

وی افزود: علائم بیماری در فرم حاد آنفلوآنزا شامل مشکلات تنفسی شدید همراه با ترشحات آبکی از چشم و بینی، کبودی تاج و ریش و خونریزی ساق پا، تورم سر و پلک‌ها، ژولیدگی پرها، اسهال و علائم عصبی است و فرم‌های ملایم بیماری ممکن است با دیگر بیماری های دارای علائم تنفسی یا روده‌ای اشتباه شود.

مقامی تاکید کرد: در راستای تامین بهداشت عمومی شهروندان با متخلفانی که اقدام به فروش مرغ زنده می‌کنند برخورد و مقدمات معرفی آنان به تعزیرات حکومتی فراهم می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.