چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1401/08/10
کدخبر :73487
7
چاپ :

فعالیت های اجتماعی نابه سامان است/ اتاق بازرگانی کرمان، آماده همکاری در مقابله با اعتیاد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: تشکیل سمن های خیر و فعالیت های اجتماعی نابه سامان است و براساس اولویت بندی و تقسیم کار، انتخاب و تشکیل نمی شوند .





 


به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، سیدمهدی طبیب زاده در مجمع خیرین یاریگران زندگی در کرمان اظهار کرد: ذات تجارت و تولید به کار خیر ختم می شود و امیدواریم همه فعالان اقتصادی مسیر کار خیر را بروند.

وی افزود: اتاق بازرگانی با همین رویکرد به فعالیت های اجتماعی می پردازد و به سهم خود در این حوزه مسئولیت ایفا می کند و در مدرسه سازی نهضت "کرمان دانا" را راه اندازی کردیم چراکه استان وضعیت مناسبی در سرانه آموزشی نداشت و تعهد کردیم ۱۲۰ مدرسه با ۷۲۰ کلاس بسازیم که موجب رونقی در مدرسه سازی شده و رد پای بازرگانان را در کارهای خیر در استان می بینیم.

طبیب زاده بیان کرد: تشکیل سمن های خیر و فعالیت های اجتماعی نابه سامان است و براساس اولویت بندی و تقسیم کار، انتخاب و تشکیل نمی شوند و ممکن است در برخی رشته ها تعداد و تمرکز داشته و در برخی موضوعات دیگر اصلا کار نکرده باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: امیدوارم تشکلی راه اندازی شود تا براساس نیاز و اولویت ها کار کند و با ایجاد همپوشانی و تمرکز امکانات، کار کند.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ خیری بالاتر از آرامش زندگی برای افراد آسیب دیده اجتماعی نیست، افزود: فردی که به هر دلیلی دچار محکومیت شده و بعد از آن برای شغل هر جا برود، گواهی عدم سوء پیشینه می خواهد و نداشتن شغل موجب از بین رفتن اعتماد به نفس، خانواده و آینده فرد می شود.

طبیب زاده بیان کرد: بهترین کار در استان کرمان این است به مسائلی از جمله اشتغال پس از بهبودی، پیشگیری و درمان علمی در این زمینه توجه کنیم و اتاق بازرگانی آماده همکاری است و باید امکانات را جمع کرده و در مسیر نیاز اساسی هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع کرونا برای مقابله با این بیماری فعالان اقتصادی کرمان ۶۰ میلیارد تومان هزینه کردند، گفت: با توجیه آنها می توانیم حمایتشان را در زمینه حل مسائل افراد بهبودیافته، مقابله با اعتیاد و ... جلب کنیم.

به گزارش ایسنا، احمد دهقانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در این مجمع اظهار کرد: یاریگران زندگی طرحی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا می کند تا همه برای مواجهه با همه چالش ها و بدی هایی که در رابطه با مواد مخدر می شناسیم، یار هم باشیم.

وی افزود: این طرح اجزاء مختلفی دارد و مهم ترین جزء آن ظرفیت مردم است و گل سرسبد این ظرفیت، خیران هستند.

دهقانی با اشاره به اینکه اشتغال افراد بهبودیافته برای ما اهمیت زیادی دارد، از خیران درخواست کرد در همه برنامه هایی که برای کنترل و کاهش اعتیاد رقم می خورد، همراهی داشته باشند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.