سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/09/07
کدخبر :75478
17
چاپ :

ضریب نفوذ اینترنت در کرمان حدود ۸۱ درصد است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان این‌که اینترنت 5Gاز هفتۀ قبل در استان فعال شده است، گفت: «در مجموع ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمان ۸۰.۹۲ درصد است».

 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، حسین ساجدی‌فر با اشاره به کاهش مصرف اینترنت بعد از فیلترینگ در استان کرمان، افزود: «نیازمند استقرار مرکز IXP در استان کرمان هستیم. زیرساخت‌ها در استان فراهم است و با استقرار این مرکز افزایش سرعت اینترنت و کاهش هزینه برای مصرف‌کننده را خواهیم داشت».

وی در شورای فضای مجازی استان کرمان که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: «با برنامه‌ریزی صورت گرفته، سه‌هزار کیلومتر فیبر نوری طی یک سال به ظرفیت شبکۀ استان اضافه خواهد شد».

ساجدی‌فر افزود: «استان کرمان در مصرف اینترنت و داده در اپراتور همراه اول رتبۀ ششم و در اپراتور ایرانسل رتبۀ ۱۱ کشور را دارد».

وی اظهار کرد: «با توجه به وسعت استان، در جنوب کرمان در پروتکشن مشکل داریم و در صورتی که با همکاری دستگاه‌های مختلف ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شود، مشکلات حل می‌شود».

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: «نیازمند راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در استان هستیم و امیدواریم کارخانه نوآوری به زودی راه‌اندازی و به جوانان متخصص استان کمک شود».

وی در پایان با تاکید بر لزوم تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به فناوری اطلاعات، یادآور شد: «این کار می‌تواند ما را به توسعۀ پایدار در این بخش برساند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.