سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/15
کدخبر :74451
4
چاپ :

صادرات ۳۴۰ هزار تن خرما در سال گذشته

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: «ایران با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن خرما، رتبۀ دوم تا سوم جهان را در سال‌های پیاپی به خود اختصاص داده است».






 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، زهرا جلیلی‌مقدم با بیان این‌‌که سال گذشته حدود ۳۴۰ هزار تن خرما از ایران صادر شده است، افزود: «بیشترین سهم بازار صادرات خرمای ایران به کشور هند اختصاص داشته است و بعد از هند، پاکستان عمده واردکنندۀ خرمای ایران است».

وی در نشست کارگروه خرما که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، به موضوع شناسنامه‌دار نخیلات نیز پرداخت و اظهار کرد: «محوریت این امر با معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشور است اما در این زمینه تشکل‌ها و انجمن‌های قوی به همراه تولیدکنندگان نیز می‌توانند منشأ اثر باشند».

جلیلی‌مقدم با تاکید بر ضرورت توجه به تولید نهال خرما، آیندۀ کشور را به نوعی وابسته به خرما توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: «از آنجا که به لحاظ میزان تولید، تنوع و تکثر ارقام در شرایط مطلوبی قرار داریم و کشور ما نمی‌تواند واردکنندۀ نهال خرما باشد؛ بنابراین باید برای تولید ارقام دیگر در داخل کشور برنامه‌ریزی کنیم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.