چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1401/08/05
کدخبر :72938
7
چاپ :

رشد بهره‌وری در استان صفر است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به ایجاد اشتغال از طریق رشد بهره‌وری، گفت: «رشد بهره‌وری در استان کرمان طی این سال‌ها صفر بوده است در حالی که ظرفیت‌های بسیار فراوانی وجود دارد».



به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: «مهارت‌آموزی امری ضروری، اثربخش و تحول‌آفرین است و اگر بتوانیم مهارت‌آموزی را در کرمان به‌شکل جدی اجرا کنیم، مشکلات مرتبط با اشتغال را رفع می‌کنیم».

 وی در  شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: «هدف بزرگی تعیین کرده‌ایم و همه به آن اعتقاد داریم و دنبال این هستیم که اقتصاد استان کرمان که تکیۀ زیادی بر منابع معدنی دارد به یک اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل شود».

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: «یک روزی این منابع تمام می‌شود و معادن تجدیدناپذیر هستند و استان بدون صنعت، تولید و اشتغال خواهد بود و باید چاره‌اندیشی برای ۲۰ سال آینده داشته باشیم که اقتصاد استان مبتنی بر روش‌های دانش‌بنیان باشد».

وی با اشاره به اینکه باید اقتصاد استان کرمان را از تکیه بر منابع نجات دهیم، خاطرنشان کرد: «در مرکز مطالعات اتاق بازرگانی کرمان به این نتیجه رسیدیم برای اینکه این اتفاق بیفتد باید فرهنگ، زیرساخت، ارتباط و شبکه‌سازی، توانمندسازی و مهارت‌آموزی، نوآوری و بازار را دنبال کنیم».

طبیب‌زاده ادامه داد: «اشتغال از طریق رشد بهره‌وری هم امکانپذیر است و رشد بهره‌وری در استان کرمان طی این سال‌ها صفر بوده است در حالی که ظرفیت‌های بسیار فراوانی وجود دارد؛ به‌طور مثال با استفاده از یک مقررات قانونی می‌شود در کرمان بدون انجام سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کرد».

وی اضافه کرد: «در واحدهای اصناف با سرمایه‌گذاری کم می‌توان شغل ایجاد کرد و از آنجا که ما به‌عنوان اتاق بازرگانی به‌عنوان سازمان اجرایی استانی نیستیم، موضوعات را کارشناسی می‌کنیم و بحث‌های پخته‌ای را در شورا می‌آوریم و اینجا باید آغاز راه باشد».

رئیس اتاق کرمان خاطرنشان کرد: «آموزش فنی و حرفه‌ای در جیرفت را آغاز کرده‌ایم و همۀ افراد آموزش‌دیده مشغول به‌کار شده‌اند و راه‌اندازی مدارس خلاقیت را در استان کرمان آغاز کردیم و تشخیص استعداد فنی دانش‌آموزان را هم انجام دادیم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.