سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/07
کدخبر :73011
4
چاپ :

در شرایط بسیار نامناسب آبی قرار داریم

سخنگوی صنعت آب گفت:«درحال حاضرواردات آب وجیره‌بندی آب در دستورکارقرارنداشته و با توجه به برنامه‌ریزی‌های موجود مبنی برتغذیۀ مجددمخازن آب وبارش باران درپاییز وزمستان قطعاًبه سمت جیره‌بندی نخواهیم رفت.



 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، سخنگوی صنعت آب دربارۀ امکان جیره‌بندی آب در سال‌جاری، گفت: «در حال حاضر واردات آب و جیره‌بندی آب در دستور کار قرار نداشته و با توجه به برنامه‌ریزی‌های موجود مبنی بر تغذیۀ مجدد مخازن آب و بارش باران در پاییز و زمستان قطعاً به سمت جیره‌بندی نخواهیم رفت، مگر آن‌که پیش بینی‌های انجام شده تحقق پیدا نکند و در شرایطی قرار بگیریم که مقدار محدودی آب برای مدت زمان طولانی باید مدیریت شود و در این شرایط امکان جیره‌بندی آب وجود دارد».

فیروز قاسم‌زاده با اشاره به اینکه در شرایط نامناسب آبی قرار داریم و مردم باید مدیریت مصرف داشته باشند، افزود: «از نظر شاخص تنش‌های آبی، کل کشور در شرایط تنش آبی قرار دارد، ولی از نظر آب شرب به گونه‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم که جیره‌بندی و قطعی آب وجود نداشته باشد».

وی بیان کرد: «برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته که با وضعیت موجود تأمین آب اتفاق می‌افتد».

سخنگوی صنعت آب ادامه داد: «کل کشور باید مدیریت مصرف را جدی بگیرند زیرا از لحاظ علمی در شرایط بسیار نامناسب آبی قرار داریم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.