چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1401/09/09
کدخبر :75597
5
چاپ :

جذب بیش از ۲۲۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان

صادق سلطانی‌نژاد، مدیرکل امور اقتصادی دارایی استان کرمان گفت: «در هشت ماهۀ امسال، 22 هزار و 9 دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان داشتیم».




 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی در جلسۀ شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کرمان، با اعضای اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: «سهمیۀ استان در پرداخت تسهیلات تبصرۀ 18، هزار و 217 میلیارد تومان است».

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در مرحلۀ اول جذب سهمیۀ استان کرمان در تسهیلات تبصره 18 بود، گفت: «اگر این تسهیلات پرداخت نمی‌شد، خیلی از واحدهای استان دیگر توان فعالیت نداشتند».

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه تسهیلات تبصره 18 در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات به واحدها پرداخت شده است، افزود: «تقریباً پرداخت این تسهیلات در سال گذشته به اتمام رسیده و به دنبال جذب سهمیۀ جدید برای استان هستیم».

وی با اشاره به اینکه برخی ادارات و نهادها می‌توانستند با رایزنی از سهمیۀ ملی هم استفاده کنند که این کار انجام نشد، ادامه داد: «بیش از هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات تبصرۀ 18 توسط سیستم بانکی استان کرمان پرداخت شده است».

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه بانک‌های خصوصی استان کرمان پای کار نیستند و نسبت مصارف به منابع آن‌ها، اصلاً رعایت نشده است، گفت: «بر اساس قانون بانک مرکزی، بانک‌های خصوصی باید حداقل 50 درصد از منابعی که در استان جمع‌آوری می‌کنند را داخل استان سرمایه‌گذاری کنند که این کار انجام نمی‌شود و این گلایه‌مندی وجود دارد».

وی با اشاره به اینکه در سفر وزیر اقتصاد به استان کرمان هم این گلایه‌مندی مطرح شد، افزود: «مردم و مسئولان استان کرمان از عملکرد بانک‌های خصوصی در استان رضایت ندارند و متاسفانه همکاری وجود ندارد».

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان در ادامه با بیان اینکه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در استان کرمان تشکیل شده است، گفت: «قوانین مانع و مزاحم فضای کسب و کار در استان کرمان احصا و شناسایی شده و به مراجع ذی‌صلاح اعلام شده است».

وی با اشاره به اینکه ساختار صدور مجوزها در کشور تغییرات اساسی داشته است و باید از مسیر درگاه ملی خدمات دولت انجام شود، بیان کرد: «هنوز چند دستگاه پای کار نیامدند و باید همه در درگاه ملی خدمات دولت فعال باشند».

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه 10 هزار و 981 درخواست مجوز در استان کرمان وجود دارد که تعداد 2 هزار و 633 درخواست صادر شده است، افزود: «از این تعداد 43.1 درصد تایید محور هستند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.