سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/18
کدخبر :74547
7
چاپ :

تمایل مردم به خرید طلای آب‌شده/افزایش ۵۰ برابری قیمت طلا در ۱۲ سال

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان درباره پیش بینی آینده بازار طلا گفت: قیمت طلا بستگی به قیمت ارز دارد و اگر تفاهم بین المللی صورت بگیرد روی نرخ ارزش تاثیر می گذارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان درباره پیش بینی آینده بازار طلا گفت: قیمت طلا بستگی به قیمت ارز دارد و اگر تفاهم بین المللی صورت بگیرد روی نرخ ارزش تاثیر می گذارد و بلافاصله

قیمت طلا نیز کاهش پیدا می کند و بیش از ۹۰ درصد و شاید بتوان گفت مناسبات سیاسی ۱۰۰ درصد در این زمینه موثر است.

علیرضا جواهریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره وضعیت بازار و قیمت طلا اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل بالا رفتن نرخ ارز، طلا نیز گران شده و همیشه نرخ طلا متاثر از نرخ ارز بوده زیرا اگر ارزان تر از خارج از کشور باشد، ممکن است طلا قاچاق و سرمایه ملی از کشور خارج شود.

وی افزود: بالا رفتن قیمت طلا موجب می شود مردم از خرید کار ساخته که به عنوان زینت استفاده می کنند، مصرف شده و سرمایه خود را به سمت طلای آب شده و سکه ببرند تا در زمان فروش ضرر کمتری نصیبشان شود.

جواهریان درباره روند افزایشی قیمت طلا بیان کرد: سال ۸۹ هر گرم طلا ۳۰ هزار تومان بوده و امروز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که افزایش ۵۰ برابری را نشان می دهد و به تبع آن اوضاع اقتصادی مردم خراب شده و کسی تمایل به خرید طلای ساخته ندارد و فروش طلا خیلی کاهش پیدا کرده و اجرت ها نیز بالا رفته و مردم ضرر می کنند لذا تمایلی ندارند و برای سرمایه گذاری، سکه و طلای آب شده می خرند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان درباره پیش بینی آینده بازار طلا گفت: قیمت طلا بستگی به قیمت ارز دارد و اگر تفاهم بین المللی صورت بگیرد روی نرخ ارزش تاثیر می گذارد و بلافاصله قیمت طلا نیز کاهش پیدا می کند و بیش از ۹۰ درصد و شاید بتوان گفت مناسبات سیاسی ۱۰۰ درصد در این زمینه موثر است.

وی اظهار کرد: قیمت طلا در بازار جهانی فرقی نکرده و قیمت طلا در کشور ما به علت افزایش نرخ ارز روند افزایشی داشته و اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند، قیمت طلا نیز می ریزد.

جواهریان در پایان ابراز امیدواری کرد: اوضاع اقتصادی کشور به سامان برسد، وضعیت بهتر شده و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.