چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1401/09/15
کدخبر :76467
4
چاپ :

با مهارت آموزی بر بیکاری جوانان غلبه پیدا کنید

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، با اشاره به نرخ ۹.۲ درصدی بیکاری کشور اظهار کرد: افزایش مهارت آموزی جوانان لازمه کاهش نرخ بیکاری جامعه است.



 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، سرهنگ ناصر بهروز در همایش تجلیل از متولیان برتر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان کرمان یکی از سرمایه های کشور را نیروی انسانی دانست و گفت: نیروی جوان یکی از ظرفیت های کشور است. در عین حال بیکاری جوانان یکی از معضلات اساسی ایران است.
او، مهارت آموزی به سربازان وظیفه را یکی از اقدامات نیروهای مسلح برشمرد و عنوان کرد: حدود پنج سال از بحث مهارت آموزی سربازان وظیفه می گذرد و شاهد آثار مفید آن در جامعه هستیم.

به گفته جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، در همه کشورهای دنیا نیروهای مسلح به غیر از کارهای نظامی، در حوزه اشتغال، توانمندسازی و ... به کمک دولت هایشان می روند.

او از فواید مهارت آموزی سربازان سخن به میان می آورد و می افزاید: سالیان حدود ۹۵۰ هزار سرباز وارد نیروهای مسلح می شوند و این یک ظرفیت کم نظیری است و اگر همه دستگاه های مربوطه همکاری کنند، می توانیم بحث مهارت های عمومی جامعه را افزایش دهیم.

بهروز با اشاره به نرخ ۹.۲ درصدی بیکاری کشور اظهار کرد: افزایش مهارت آموزی جوانان لازمه کاهش نرخ بیکاری جامعه است.

او معتقد است که با استفاده از ظرفیت نیروی جوان و مهارت آموزی آنان می توان بسیاری از معضلات کشور در زمینه بهره وری را برطرف کرد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان پیشنهاد می کند: با قطب بندی استان و ظرفیت متناظر با آن مناطق به مهارت آموزی جوانان بخش های گوناگون استان بپردازید.

او از راه اندازی سامانه رصد برای پایش سه ساله وضعیت اشتغال سربازان مهارت آموخته در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تسهیلات اشتغال به سربازان باید دقیق هدف گذاری تا منجر به اشتغال شود.

بهروز با بیان این مطلب که در مهارت آموزی حدود ۲۲ دستگاه نقش دارند که برخی از آنها پای کار هستند، می گوید: رونق اشتغال و تولید باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.