پنج شنبه20 ارديبهشت 1403     Thursday, May 9, 2024
1401/07/09
کدخبر :71176
6
چاپ :

امسال فقط ۱۰ درصد میانگین سالانۀ پسته تولید شده است

استاندار کرمان بر لزوم فرآوری پسته تاکید کرد و گفت: «باید با فناوری‌ و تکنولوژی‌های روز محصولات کشاورزی را فرآوری و بسته‌بندی کرد».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، محمدمهدی فداکار  در ششمین جشنواره ملی پسته که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد، با بیان این‌که به دلایل مختلف، امسال پسته زیادی برداشت نشد و فقط ۱۰ درصد میانگین سالانه، پسته تولید شده است، افزود: «سرمازدگی‌های پیاپی در سال گذشته و همچنین وقوع سیلاب، خسارات زیادی به باغات پسته رفسنجان وارد کرد و سختی زیادی به مردم رفسنجان وارد شده است، از طرف دیگر، سررسید وام‌های کشاورزی آن‌ها بهزودی فرا می‌رسد و در همین راستا نیز مسئولان پیگیری لازم برای دریافت مصوبۀ جبران خسارات و بحث اصلی استمهال وام‌ها از هیات دولت را دنبال کنند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،وی با اشاره به اینکه آب شرب یکی از مشکلات اصلی رفسنجان است، بیان کرد: «حدود ۶۷ درصد طرح نهضت آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی علیهالسلام به رفسنجان اختصاص یافته است و بهزودی مشکل حل خواهد شد»

 



 
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.