يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1403/02/18
کدخبر :108186
0
چاپ :

برگزاری ۵۰۰ برنامه فرهنگی با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در استان کرمان

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید استان کرمان گفت: کاروان‌های زیر سایه خورشید به منظور شرکت در ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر، بخش و روستای استان سفر می‌کنند.

حسن محمدی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاروان رضوی برای هفدهمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» به استان کرمان می‌آیند.
وی افزود: دهه کرامت و ولادت امام رضا علیه السلام فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، محمدی پور گفت: جشنواره «زیر سایه خورشید» به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید استان کرمان بیان کرد: این جشنواره در استان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: استان کرمان از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه تا روز ۳۱ اردیبهشت میزبان کاروان رضوی برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی است.

محمدی پور اظهار کرد: «با شما سربلندیم» شعار برنامه‌های سال جاری است و برنامه‌های امسال با حضور چهار کاروان متشکل از خادمان حرم امام رضا(علیه السلام) برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: این کاروان‌ها به منظور شرکت در ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر بخش و روستای استان سفر می‌کنند.

محمدی پور از برگزاری جشن "زیر سایه خورشید" در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: این جشن با حضور کاروان رضوی و کرسی تلاوت قرآن توسط استاد حاج احمد ابوالقاسمی، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی‌خوانی حاج سیدمهدی میرداماد بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (علیه السلام) خواهد بود، افزود: در این جشن به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایز ارزنده‌ای از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود.

محمدی پور در پایان گفت: دیدار با ائمه جمعه، علما و مسئولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران، دیدار با اصناف و بازاریان، عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست، غبارروبی مزار شهدا، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن «شکوفه‌های نور» ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها، حضور در مراکز آموزشی نیروهای مسلح، حضور در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.