سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/19
کدخبر :74565
4
چاپ :

افزایش 86 درصدی سرقت سیم و تجهیزات برقی در استان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان اعلام کرد: «امسال، وقوع سرقت سیم و تجهیزات برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد افزایش داشته است».




 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، سرهنگ یدالله حسن‌پور اظهار کرد: «جذابیتی که سیم‌های برق از لحاظ قیمت دارند، همچنین، عدم ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی و وسعت شبکۀ توزیع برق از دلایل موثر در افزایش سرقت تجهیزات برق است».

وی افزود: «قوانین جزایی برای جلوگیری از تکرار جرم و سرقت سیم برق مناسب نیستند».

وی همچنین بیان کرد: «براساس نرخ جرم به جمعیت، کرمان نسبت به استان‌هایی که جمعیت بیش‌تری دارند، در وضعیت خوبی نیست و نرخ وقوع جرم در استان کرمان بالاست».

وی در نشست پیشگیری از وقوع جرم با موضوع پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات برق اضافه کرد: «حدود ۲۳ درصد از سرقت‌های استان مربوط به تجهیزات برقی است».

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در هفت ماه امسال ۳۷ باند سرقت سیم و تجهیزات برق در کرمان منهدم شده است، ادامه داد: «در این بازۀ زمانی در زمینۀ سرقت سیم برق، ۱۵۰۰ سارق و ۴۸ مالخر دستگیر شده است».

وی افزود: «در کرمان ۴۷ درصد و در رفسنجان ۱۸ درصد سرقت‌های سیم و تجهیزات برق انجام شده است و پس از آن جیرفت، سیرجان و زرند در جایگاه‌های بعدی قرار دارند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.